سد لتیان در بدترین شرایط

ذخیره آب 5 سد تهران کاهش یافت

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از کاهش هشت درصدی بارش در کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۹۱۶۷۶
کاهش 8 درصدی میانگین بارش در کشور

به گزارش مهر، محمد حاج‌رسولی‌ها ظهر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با اشاره به کاهش هشت درصدی بارندگی در بلند مدت اظهار داشت: نسبت به سال گذشته امسال 6 درصد کاهش بارندگی را شاهد بوده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت سدها از نظر تأمین منابع آبی اضافه کرد: با وجود مشکلات فراوان می‌توانیم آب شرب شهرهای بزرگ را تأمین کنیم. تنها در چند نقطه شاهد شرایط بحرانی هستیم که با کمک مردم برطرف می‌شود.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران به تعارضات اجتماعی که در اکثر خشکسالی در کشور به وجود آمده اشاره کرد و گفت: از سال 85 مدیریت آب با تقسیمات استانی و سیاسی خدشه دار شد.

وی ادامه داد: پس از دست و پنجه نرم کردن با مشکلات بسیار به این نتیجه رسیدیم که در سطح کشور چهار دفتر مدیریت حوضه‌ای راساماندهی کنیم. استان‌هایی که نیاز به ساماندهی و یکپارچه سازی در مدیریت منابع آب دارند در این دفاتر با یکدیگر همکاری خواهند کرد و در نهایت به مدیریت واحدی خواهیم رسید.

حاج‌رسولی‌ها با اشاره به اینکه 15 رودخانه اصلی کشور با این تعارضات مواجه است گفت: کارگروه‌هایی با این استان‌ها تشکیل دادیم تا تحت مدیریت شرکت مدیریت منابع آب ایران بتوانند در خصوص مباحث تخصیص آب برنامه‌‌ریزی کنند.

وی افزود: از سال گذشته رودخانه به رودخانه این ساماندهی را انجام می‌دهیم که برای استان قم که کنار استان‌هایی مانند اصفهان و مرکزی این ساماندهی را انجام دادیم تا بتوانیم در توزیع آب مدیریت را داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با اشاره به پیشرفت کار سد کوچری اضافه کرد: در یکی دو سال گذشته در میزان بهره‌برداری‌های متفاوتی که وجود داشته سعی شده با استفاده از سد گلپایگان توزیع آب مناسبی در قم وجود داشته باشد که سد کوچری به پایداری وضعیت کمک بیشتری می‌کند.

وی گفت: بحث‌های مختصری در تملک مانده است اگر منابع مالی این طرح با کمک دولت و استانداری تأمین کنیم برای تابستان سال آتی آخرین زنجیره را هم وارد مباحث بهره‌برداری خواهیم کرد.

حاج‌رسولی‌ها ضمن اشاره به وضعیت آب در استان قم بیان کرد: این استان رده ششم کشور در زمینه تنش آب را به خود اختصاص داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها