پیامک کوتاه بود،اما به اندازه یک کتاب حرف برای گفتن داشت. اشتباه نکنید موضوع این نوشته پیامک‌های فیلسوفانه نیست، بلکه پای یکی از هزاران پیامک تبلیغاتی درمیان است که این روزها بیشتر شهروندان دل خوشی از خواندنشان ندارند. این بار پیامکی گوشی به گوشی مخابره شده که چنانچه صحت داشته باشد، باید سوگواره‌ای برای گروهی از هنرمندان و فرهنگ جامعه خواند. در این پیامک آمده «افطاری‌های خود را با حضور هنرمندان جذاب‌تر برگزار کنید.»
کد خبر: ۶۹۱۱۲۹
هنرمند کرایه‌ای برای مراسم افطار موجود است

جام حم سرا:نکته اینجاست که تا مدتی قبل شرکت‌ها و ارگان‌ها برای باشکوه نشان دادن جشن‌های خود، هنرمندان و شومن‌ها را به‌مراسم شان دعوت می‌کردند.

باید یادآور شد چنین مراسمی اگر در حد معقول برگزار شود، ایرادی ندارد، اما اگر چنین جشن‌هایی به محلی برای کسب درآمد برخی افراد سودجو بدل شده و در آن ارزش‌های جامعه نادیده گرفته شود، باید نسبت به عواقب آن هشدار داد.

این درحالی است که به نظر می‌رسد برخی پا را از این فراتر گذاشته‌اند. ماجرا از این قرار است، عده‌ای که هنوز در درک ضیافت ماه رمضان دچار مشکل هستند و بینش درستی از مهمانی خدا ندارند، از ماه رمضان به عنوان فرصتی برای کسب درآمد استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد این افراد، انگشت شمار نیز نباشند،زیرا اگر این چنین بود شرکتی تبلیغاتی به خود زحمت نمی‌داد برای ارائه خدمات به این افراد پیامک تبلیغاتی تهیه و منتشر کند.

به این شکل که در ازای گرفتن 600 هزار تا 18 میلیون تومان، زمینه آمدن چهره‌های سرشناس را به مراسم افطار مشتریانش آماده کند.

گذشته از دور شدن از راه و رسم ماه مهمانی خدا، باید تاکید کرد که این پیامک بازگوکننده حال و روز برخی هنرپیشه‌ها یا چهره‌های بظاهر معروف نیز هست، زیرا آنها نیز آن‌قدر اسیر مادیات شده‌اند که حاضرند برچسب هنرمند کرایه‌ای را بپذیرند، اما دست آخر سرشان بی‌کلاه نماند.

داستانی که این پیامک از شرح حال وضع امروز جامعه ما نقل می‌کند، فراتر از حوصله این نوشته است بنابراین باید به مسئولان فرهنگی کشور هشدار داد هرچه زودتر راهکاری برای سرو سامان دادن به این اوضاع آشفته پیدا کنند.این درحالی است که دست کم می‌توان مانع انتشار چنین پیامک‌های تبلیغاتی شد.(آوید طالبیان ‌- جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها