عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون بیش از 5 / 1 میلیون زوج ایرانی در انتظار دریافت وام ازدواج هستند و نباید برخی از بانک ها زوج های جوان را برای دریافت این تسهیلات مسخره کنند.
کد خبر: ۶۹۰۶۹۱
برخی بانک ها زوج ها را برای گرفتن وام ازدواج مسخره می کنند

«علی کاییدی» افزود: متاسفانه برخی از بانک ها برای دادن وام ازدواج به زوج های جوانان وعده های سر خرمن می دهند و هر روز مراجعه جوانان به بانکها به روز بعد موکول می شود و این موضوع در واقع نوعی بی احترامی و بی توجهی به جوانان محسوب می شود.

وی تصریح کرد: چرا نباید براساس سیاست های کلی رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جمعیت گام برداریم و با دادن وام ازدواج و تسهیل کردن زمینه های ازدواج جوانان، بتوانیم علاوه بر حل مشکلات آنان، در افزایش جمعیت نیز سهیم باشیم.

11 میلیون زوج آماده برای ازدواج

کاییدی تصریح کرد: براساس آمارها اکنون 11 میلیون زوج آماده ازدواج هستند که به دلیل مشکلات اقتصادی از جمله مخارج مربوط به ازدواج نمی توانند زندگی مشترک خودشان را تامین کنند و ما همه در برابر این افراد مسوول هستیم.

وی اضافه کرد: چرا نباید بانک مرکزی نسبت به پرداخت وام ازدواج به 5 / 1 جوان ایرانی اقدام کند و هر روز برنامه ای جدید برای آنان داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وعده های سرخرمن، عدم پرداخت وام ازدواج و داشتن ضامن های معتبر از جمله مشکلاتی است که برای دریافت وام ازدواج سه تا پنج میلیون تومان سر راه جوانان ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه اکنون خیلی از زوج های جوانان ما گرفتار دریافت این رقم وام هستند، گفت: گرچه این میزان وام ازدواج تاثیر چندانی در مخارج ازدواج زوج های جوان ندارد اما برای برخی از جوانان این میزان نیز در زندگی شان تاثیرگذار است.

سختی دریافت وام ازدواج اما وجود اختلاس های چند هزار میلیاردی در بانکها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: سختی دریافت وام ازدواج به کابوسی برای جوانان تبدیل شده اما هر روز شنیده می شود که اختلاس های چند هزار میلیاردی در برخی از بانک ها صورت می گیرد.

وی ادامه داد: وقتی سه هزار میلیارد تومان از پول های ما می روند، کسی جوابگو نیست، اما زمانی که یک جوان نیاز به سه تا پنج میلیون تومان باشد اغلب بانک ها یا بودجه ندارند یا اینکه حتی به تمسخر جوانان و به موشکافی تاثیر این رقم در زندگی زوج های جوان می پردازند و در واقع موجب آزار آنان می شوند.

کاییدی وجود اختلاس در بانک ها را به زمان حال ندانست و گفت: در گذشته نیز افرادی بودند که پول هایی را از بانک ها بردند و هیچ وقت برگشت داده نشده است و امروز نیز شاهد اختلاس های کلان در برخی از بانک ها هستیم و یک جوان باید برای دریافت وام ازدواج و یا تسهیلات خرید کالا سختی های فراوانی را متحمل شود.

وی ابراز امیدواری کرد با توجه بیشتر بانک ها بتوان علاوه بر کاهش اختلاس های میلیاردی، تسریع در پرداخت وام ازدواج به جوانان کشورمان را شاهد باشیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها