معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، به شهروندان توصیه کرد، بمنظور جلوگیری از سرقت در ماه مبارک رمضان، در زمان ترک منزل یکی از چراغ های خانه را روشن بگذارند.
کد خبر: ۶۹۰۴۰۱
توصیه های پلیس برای جلوگیری از سرقت در ماه رمضان

سرهنگ «علی غیاثوند» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در ماه مبارک رمضان، برخی افراد نزدیک به زمان افطار منزل خود را برای رفتن به میهمانی ترک می کنند که توصیه می شود این افراد در بستن در خانه حتی برای مدت کوتاه دقت کرده و حفاظ خانه را ببندند.

وی ادامه داد: شگرد برخی سارقان این است که سر شب سرقت می کنند، یعنی از اوایل و با آغاز تاریکی شب اقدام به سرقت کرده و تا 10 تا 11 شب سرقت های خود را انجام می دهند.

سرهنگ غیاثوند ادامه داد: از سوی دیگر وقتی افراد منزل خود را ترک می کنند، حتما چراع خانه را روشن بگذارند و بهتر است از چراغ های تایمری استفاده شود.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیروی انتظامی افزود: بهتر است افراد پس از ترک منزل، خانه را به همسایه ها بسپارند و همسایه ها نیز دقت کنند که اگر فردی ناشناس در ساختمان تردد دارد، اطلاع دهند هر چند که سر شب باشد و رفت وآمد به ساختمان نیز زیاد باشد.

سرهنگ غیاثوند گفت: وقتی مردم در زمان افطار به میهمانی می روند، از آن جاییکه پارکینگ ها برای پارک خودروهای میهمانان فضایی ندارد، افراد ناگزیر به پارک خودروهای خود در اطراف خیابان یا کوچه ها می شوند که در این شرایط صاحبان خودرو باید قفل پدال را نصب کرده و خودروها به دزدگیر مجهز باشد.

وی با بیان اینکه باید افراد موارد ایمنی را برای به تاخیر انداختن کار سارقان رعایت کنند، افزود: خانم ها نباید کیف خود را در زیر صندلی یا در صندوق قرار دهند حتی برای چند لحظه کوتاه، زیرا این اقدام موجب جلب توجه برخی افراد می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها