رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی گفت: از آنجایی که شهروندان در تهران اقلام و دارایی های نقدی بیشتری در منزل نگهداری می کنند، سرقت از منزل در تهران قابل توجه تر از سایر استان هاست و کیفیت سرقت برای سارقان در پایتخت بهتر است.
کد خبر: ۷۰۴۳۵۶
منازل تهران؛ گنجینه هایی برای سارقان

سردار محمدرضا مقیمی امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: اموال گرانقیمت در منزل شامل تابلو فرش های ابریشمی، گوشی های تلفن همراه، دوربین های فیلمبرداری و تلویزیون های «ال ای دی» و «ال سی دی» است که اگر این اموال شماره سریال داشته باشند زمانی که بعد از سرقت به دست مالخر می رسد از جهت پلیس آگاهی قابل کشف تر از اموالی است که شماره سریال ندارند.

وی افزود: متاسفانه امروزه منازل تبدیل به صندوق امانات یا بانک شده است و مردم عمده سرمایه خود را در منزل نگهداری می کنند.

مقیمی گفت: عمده اموال قیمتی که در منازل یافت می شود سکه، طلا و ارز است و سارقان برای سرقت از منزل به دنبال کالاهای حجیم یا سنگین نیستند بلکه کالاهای سبک را که از جمله طلا، سکه و ارز است برای سرقت انتخاب می کنند.

رییس پلیس آگاهی نیروی انتظامی افزود: سارقان می دانند که مردم اموال قیمتی خود را در کجای منزل پنهان می کنند آنها می دانند که در هنگام سرقت باید یک اتاق مشخص و یا داخل کمدها را بگردند نه تمام قسمت های منزل را به همین دلیل باید با اقدامات پیشگیرانه و افزایش سطح آگاهی مردم این گونه جرایم را کاهش دهیم.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها