به بهانه شروع امتحانات، درباره مدرسه و کار‌های کرده و نکرده‌اش

مدرسه‌‌، نقطه‌ی عطف جامعه

مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه از اول مهر

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدارس(مدام) از اول مهر در مدارس مقطع متوسطه اول کشور اجرا می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۶۲۸
مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه از اول مهر

عظیم محبی در گفت‌وگو با فارس افزود: در این طرح هر دانش‌آموز در یکی از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی مدرسه نقش ایفا می‌کند و دانش‌آموزان یک روز کامل مدرسه را اداره می‌کنند. همچنین در روزهایی که شورای معلمان مدرسه برگزار می‌شود، مدرسه تعطیل نخواهد شد و دانش‌آموزان، مدرسه را اداره می‌کنند.

وی به طرح تعالی مدیریت مدرسه اشاره کرد و گفت: این طرح پیش از این در مقطع متوسطه اول در 600 مدرسه به مدت دو سال انجام شده بود، اما امسال این طرح کامل‌تر شده و به تصویب شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش رسیده و مقرر شده در 10 درصد مدارس اجرا شود.

محبی با بیان این‌که برای این طرح ابتدا در استان‌ها، مدرسان را دعوت کرده‌ و به آنها آموزش می‌دهیم و آنها نیز به مدیران مدارس نمونه آموزش می‌دهند، توضیح داد: از اول مهر، مدیران برنامه اصلاحی خود را تهیه کرده و آن را در طول سال اصلاح می‌کنند و بار دیگر این طرح ارزیابی می‌شود که در مرحله ارزیابی، دانشگاه فرهنگیان نیز مشارکت خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها