خودکشی به سبک ژاپنی‌ها

معجزه یونان

دو تیم کلمبیا (تیم اول) و یونان (تیم دوم) از گروه سوم به مرحله حذفی صعود کردند. دو بازی همزمان و بسیار حساس از گروه سوم، 30 دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران کلید خورد.
کد خبر: ۶۸۸۶۱۷

در این گروه و تا پایان دور دوم از مرحله گروهی تیم فوتبال کلمبیا با 6 امتیاز صعودش را قطعی کرده بود و ساحل عاج 3 امتیازی بالاتر از ژاپن و یونان یک امتیازی حاشیه امنیت مناسبی برای صعودش نداشت.

ژاپن به مصاف کلمبیای قدرتمند رفت و یونان برابر ساحل عاج صف‌آرایی کرد. از همان ابتدا در بازی کلمبیا و ژاپن تا حدود زیادی مشخص شد که نماینده آسیا امید زیادی به صعود نخواهد داشت، اما بازی دو تیم یونان و ساحل عاج در اوج هیجان و حساسیت دنبال می‌شد.

در دقیقه 42 از نیمه اول این بازی بود که ساماریس با یک فرار در محوطه جریمه و با یک ضربه ساده، دروازه ساحل عاج را باز کرد. کوپا، دروازه‌بان ساحل عاج فشار زیادی را تحمل کرد و جور مدافعان پراشتباه فیل‌های زخمی آفریقا را یک تنه می‌کشید.

در میدان جنگ کلمبیا و ژاپن، نماینده آمریکای جنوبی در دقیقه 17 و از روی نقطه پنالتی توسط کوادرادو به گل اول خود رسید. اوکازاکی در دقیقه 45 گل خورده را جبران کرد و دو تیم با تساوی یک بر یک به رختکن رفتند.

جکسون مارتینز بازیکن پرتلاش کلمبیا در نیمه دوم ابتکار عمل را از سامورایی‌ها گرفت و گل دوم تیمش را ثبت کرد. در میدان دیگر از همین گروه، یونان موفق شد در دقیقه 42 بازی توسط ساماریس به گل برسد تا خود را به مرز صعود نزدیک کند. یونان با این پیروزی 4 امتیازی می‌شد و بالاتر از ساحل عاج در رتبه دوم گروهش جای می‌گرفت.

فیل‌ها این اجازه را ندادند و در دقیقه 74 توسط ویلفرد بونی، بازیکن تازه به میدان آمده به گل تساوی رسیدند. این تساوی ساحل عاج را به مرحله بعدی می‌رساند، اما یک معجزه در راه بود، معجزه‌ای به نام پنالتی ساماراس و گل دقیقه 92 این بازیکن که باعث شد یونان 2 بر یک پیش بیفتد و به عنوان تیم دوم صعود کند.

یونان برای جبران گلی که خورده هم توان کم داشت و هم زمان، ساحل عاج نماینده خوب آفریقا در رتبه دوم این گروه ایستاد و کلمبیا مقتدرانه به عنوان تیم اول راهی دور بعدی شد.

در میدان دیگر از این گروه، کلمبیا آب پاکی را روی دستان ژاپن ریخت و در دقیقه 83 توسط جکسون مارتینز به گل سوم خود رسید. این تیم در دقیقه 89 نیز توسط جیمز رودریگز به گل چهارم رسید تا ژاپن رسما تحقیر شود. به این ترتیب از گروه سوم دو تیم کلمبیا و یونان راهی دور حذفی شدند.

سرمربی تیم ملی ساحل عاج در نشست خبری خود گفت: بیشتر از این به سود ساحل عاج نیست که با من باشد.

صبری لاموشی تصریح کرد: از مربیگری تیم ملی ساحل عاج کنار می‌روم، از راهیابی به مرحله بعد باز ماندیم و بسیار ناراحتم. حالا زمان آن فرا رسیده که یک مربی بهتر جای مرا در تیم بگیرد. قراردادم با فدراسیون فوتبال ساحل عاج تا پایان مسابقات است، اما متاسفانه با توجه به شرایط موجود تا آن زمان هم ادامه نخواهد یافت. دلیل این موضوع نیز مشخص است. از دو سال قبل روی تیم سرمایه‌گذاری شد، اما بعد از این مدت جواب نداد. من مسئول این ناکامی هستم و هر تصمیمی گرفته شود قبول دارم. در این فضا نگاه مادی نداشتم که حالا بخواهم به مبلغ قراردادم فکر کنم، مهم این است که مردم ساحل عاج مرا ببخشند. ‌با بازی مقابل یونان، داستان کاری من با ساحل‌عاج خاتمه یافت. بسیار از کاری که به مدت دو سال انجام دادم، خوشحالم و افتخار می‌کنم که طی این مدت مربیگری ساحل عاج را بر عهده داشتم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن گفت: بضاعت فوتبال ژاپن را به نمایش گذاشتیم، بیشتر از این کاری از دستمان برنمی‌آمد.

آلبرتو زاکه‌رونی سرمربی تیم ملی فوتبال ژاپن تصریح کرد: مقابل کلمبیا خوب بازی کردیم، اما شکست خوردیم. باخت بدی بود و البته تصور شکست با این تعداد گل را نداشتم. باید اعتراف کرد در جام جهانی در دو بازی نخست نتیجه‌ خوبی نگرفتیم. چون اساسا خوب بازی نکردیم. امروز به عقیده من خوب بازی کردیم و البته هرگز نتیجه‌گرا نبودیم، نتیجه خوب بازی کردن هم همین است که دیدید. این مربی در مورد آیند‌ه‌اش در تیم ژاپن گفت: ابتدا باید با فدراسیون فوتبال ژاپن و بعد با بازیکنان صحبت کنم که بتوانم تصمیم‌گیری منطقی داشته باشم.

سرمربی تیم ملی فوتبال کلمبیا گفت: تیم ملی اروگوئه برای من و مردانم یک کابوس نیست.

خوزه پکرمن سرمربی خوشفکر تیم ملی فوتبال کلمبیا تصریح کرد: از صعود به مرحله بعدی بسیار خوشحالم و باید بگویم حریف بعدی ما هرگز یک تیم غیرقابل شکست نیست. بازیکنان خوبی داریم و یک تیم ما روی نیمکت است. این برد را به مردم کلمبیا که همیشه حامی من و مردانم بوده‌اند تبریک می‌گویم، تیم ما تلاش زیادی کرد، این بازی نتیجه تلاش کل تیم بود و با حمایت مردم و هواداران خوب خود به پیروزی رسیدیم.

وی درباره رویارویی با اروگوئه خاطرنشان کرد: این بازی خیلی مشکل است. می‌توانیم به مرحله بعد برویم. تیم بزرگی در تاریخ کلمبیا داریم و می‌دانیم چطور باید بازی کنیم و امیدواریم مقابل تیم قوی اروگوئه پیروز شویم. اروگوئه برای من تیم ناشناخته‌ای نیست، اگر بازیکنانم توان اجرای دستوراتم را داشته باشند بخش مهمی از مشکلات حل خواهد شد. تمدید قرارداد من با کلمبیا به رضایت فدراسیون فوتبال و مردم این کشور بستگی دارد. من آرزویی جز این ندارم و امیدوارم با این تیم به کار خود ادامه دهم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها