جعفری از توجه به تولیدات رادیویی و تلویزیونی در جشنواره امام رضا(ع) خبر داد

جشنواره امام رضا(ع) از خراسان تا آمریکا

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام‌رضا(ع) از توجه به تولیدات رضوی صدا و سیما خبر داد و از مجموعه پایتخت و سیروس مقدم قدردانی کرد و البته به طور ضمنی وعده داد که در اختتامیه این دوره از جشنواره نگاه ویژه‌ای به مجموعه پایتخت و عوامل تولید آن داشته باشند.
کد خبر: ۶۸۷۶۰۵

به گزارش جام‌جم، سیدجواد جعفری، ‌همراه با حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت و محمود واعظی دبیر بخش بین‌الملل جشنواره امام‌رضا(ع) روز گذشته به جمع خبرنگاران آمدند و برنامه‌های این دوره از جشنواره را در بخش‌های مختلف تشریح کردند.

دبیر جشنواره امام رضا(ع) در این نشست از برگزاری 350 هزار جشن مردمی در کشور و برپایی جشن‌های دهه کرامت در ۷۵ کشور دنیا از جمله آمریکا خبر داد.

به گفته جعفری، زمان برگزاری جشنواره ششم تا شانزدهم شهریور (یکم تا یازدهم ذی‌القعده) از سالروز میلاد حضرت معصومه (س) تا سالروز میلاد امام رضا(ع) است و «سبک زندگی رضوی و اقتصاد مقاومتی» دو اولویت جشنواره امسال خواهد بود و 16 شخصیت که در عرصه فرهنگ رضوی فعالیت ویژه‌ای داشته‌اند به عنوان خادمان نمونه معرفی می‌شوند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب‌سلیمانی، رئیس شورای هماهنگی ستاد بزرگداشت دهه کرامت نیز درباره جشن‌های این دهه گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در دهه کرامت حداقل 350 هزار مراسم خودجوش و مردمی در مساجد، بقاع متبرکه و مراکز آموزشی برگزار ‌شود که 30 هزار مراسم با حمایت کانون‌های مساجد، پایگاه‌های بسیج، دفتر تبلیغات، سازمان اوقاف و... همراه است.

محمود واعظی، دبیر بخش بین‌الملل جشنواره امام رضا(ع) نیز در توضیحاتی گفت: راهبرد کلان ما در سال گذشته بومی‌سازی، توسعه زمانی، کیفی‌سازی، مخاطب‌محوری و حضور در فضای سایبر بود، اما امسال «جریان‌سازی و حمایت از تشکل‌ها و ظرفیت‌های بومی» را با تاکید بر قشر جوان سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

او با اشاره به حضور ۳۰ هزار فارغ‌التحصیل جامعه ‌المصطفی(ص) در سراسر جهان ادامه داد: باید هنر ما این باشد به جای این‌که سفارت و رایزنی ما در خارج کشور صحنه‌گردانی کنند، کار را به نهادها و تشکل‌های بومی بسپارند و نظارت از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جامعه‌المصطفی(ص) العالمیه و مجمع جهانی اهل بیت(ع) صورت گیرد.

جعفری در پاسخ به پرسش خبرنگار جام‌جم درباره نوع نگاه به تولیدات رادیویی و تلویزیونی مرتبط با فرهنگ رضوی توضیح داد: بزودی جلسه‌ای با مدیران سازمان صدا و سیما خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم جشنواره تولیدات رضوی رسانه ملی را مجدد احیا کنیم. ‌او از سیروس مقدم و عوامل تولید پایتخت به دلیل توجه ویژه به زیارت امام رضا(ع) قدردانی کرد و وعده داد، در جشنواره امسال نگاه ویژه‌ای به این مجموعه تلویزیونی داشته باشند. علاقه‌مندان برای شرکت در بخش‌های مختلف جشنواره امام رضا(ع) می‌توانند به سایت شمس توس به نشانی www. shamstoos. ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها