با ریال از آی تیونز خرید کنید

به علت وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که از سمت برخی شرکت‌های خارجی برای کاربران ایرانی در حوزه آی.تی ایجاد شده، چند سالی است برای دسترسی به بسیاری از سرویس‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.
کد خبر: ۶۸۷۰۷۳

برای روشن شدن این موضوع برای مثال می‌توان به سیستم عامل اندروید اشاره کرد که اگر مارکت‌های جایگزین بومی برای آن داخل کشور به وجود نمی‌آمد، معلوم نبود با چه مشقتی کاربر ایرانی برنامک‌های مورد نیازش را تهیه می‌کرد. این اتفاق برای اندروید به علت ماهیت متن باز بودن آن به آسانی و بر بستری کارآمد انجام شد، اما در مورد سیستم عامل iOS اپل که از قضا کاربر کمی هم در ایران ندارد، اتفاق مشابهی همچون اندروید نیفتاده است. اکوسیستم بسته و نظارت شدید اپل بر مارکت‌هایی که قصد دارند خود را آی تیونز وطنی جا بزنند، باعث شده تا شاهد مارکتی جایگزین نباشیم؛ به همین دلیل خریدار ایرانی محصولات اپل مجبور به پرداخت هزینه بالا به فروشگاه‌های خاص برای نصب برنامک‌های آی.او.اس ‌می‌شود یا راه دومی – جیلبریک کردن – دستگاه را برمی‌گزیند که آسیب‌هایی را ناخواسته متوجه محصول می‌کند.

برای رفع این نیاز گروهی از جوانان کشورمان مارکتی را تدارک دیده‌اند که قصد دارد دسترسی کاربران ایرانی به برنامک‌های اپل را آسان کند. «سیب استور» نام این فروشگاه است که کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت seebstore.com، برنامک مورد علاقه خود را با پرداخت قیمت ریالی آن خریداری و روی تلفن، تبلت یا آی پاد خود نصب کنند. البته سازوکار این سایت با مارکت‌های اندرویدی تفاوت دارد. در سیب استور برنامک‌های اپل درون این فروشگاه وجود ندارند، بلکه کاربر با خرید برنامک در حقیقت از همان آی تیونز اپل برنامه را روی دستگاهش نصب می‌کند. در واقع سیب استور یک واسطه میان مصرف‌کننده ایرانی و فروشگاه آی تیونز است تا تحریم‌ها را دور بزند؛ برنامک با سیستم گیفت (هدیه) به کاربر اهدا می‌شود، فرآیند سرویس دهی آن کاملا قانونی بوده و آسیبی به دستگاه وارد نمی‌شود.

غیر از عرضه برنامک‌ها، سیب استور بستری است تا توسعه‌دهنده‌ها و سازنده‌های برنامک داخلی بتوانند به آسانی محصول خود را به جامعه مصرف‌کننده ایرانی معرفی و عرضه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها