انگلیس برای صعود باید منتظر معجزه باشد

تعبیر یک کابوس

خالق فوتبال، پس از شکست برابر ایتالیا آمده بود تا مقابل اروگوئه به آنچه که حق از دست رفته خود می‌دانست، دست پیدا کند. الکس استون، مدیر رسانه‌ای فیفا و نویسنده بخش بین‌الملل در گاردین مقاله قبل از بازی انگلیس و اروگوئه خود را این‌گونه آغاز کرده بود: از مربیانی که صورتی نگران دارند و گویا همیشه مضطربند خوشم نمی‌آید، روی هاجسون را می‌گویم، او در تمرین انگلیس هم به بازیکنانش دلهره و استرس وارد می‌کند.
کد خبر: ۶۸۶۳۱۶

تیم‌های انگلیس و اروگوئه در گروه D رقابت‌های جام‌جهانی به مصاف هم رفتند که نیمه نخست این دیدار با گلزنی لوئیس سوارس، مهاجم لیورپول با نتیجه یک بر صفر به سود اروگوئه به پایان رسید.

سوارس برای انگلیس یعنی یک کابوس، نه این‌که بتازگی این‌گونه شده باشد، او چند ماه است که به کابوس بریتانیا تبدیل شده است، درست لحظاتی بعد از مراسم قرعه‌کشی!

بازی با حملات تیم اروگوئه آغاز شد و لوئیس سوارس که در بازی اول اروگوئه مقابل کاستاریکا به دلیل مصدومیت غایب بود، دقیقه 4 بازی یورش خطرناکی به سمت راست اردوگاه انگلیس داشت و با عکس‌العمل جو هارت، دروازه‌بان انگلیس توپ به کرنر رفت. یک دقیقه بعد، سوارس ضربه کرنر را نیز به شکلی خطرناک روی دروازه انگلیس فرستاد و مدافعان انگلیس توپ را دفع کردند.

پس از این دقایق، انگلیسی‌ها از شوک حملات اروگوئه خارج و دقیقه 9 با خطای مدافع اروگوئه صاحب ضربه آزاد شدند که وین رونی ضربه زیبایی زد و توپ با فاصله اندک از کنار تیر دروازه به بیرون رفت. دقیقه 15، رودریگوئز می‌رفت تا در هفتاد و پنجمین بازی ملی خود برای اروگوئه گلزنی کند، اما توپ او با فاصله میلی‌متری از بالای دروازه انگلیس به خارج از زمین رفت.

دقیقه 31، انگلیس نزدیک نقطه کرنر صاحب ضربه ایستگاهی شد که وین رونی با ضربه سر توپ را از فاصله نزدیک به تیر دروازه اروگوئه کوبید تا طلسم گل نزدن خود را در جام جهانی دست‌نخورده نگاه داشته باشد. هفت دقیقه بعد ارسال زیبای کاوانی روی دروازه انگلیس با ضربه سر سوارس باعث شد تا اروگوئه به گل برسد. این سی و نهمین گل ملی سوارس بود تا پس از مدتی مصدومیت با گل به مسابقات بازگردد. این نتیجه تا پایان 45 دقیقه نخست باقی ماند تا دو تیم با همین نتیجه به رختکن بروند. دو تیم در نخستین دیدار مقابل حریفان شکست خورده بودند.

تابارس، سرمربی اروگوئه نیمه اول را نیمه‌ای جهنمی دانست و گفت: مــــردانم فوق‌العاده‌اند، بازی آنها حرف ندارد، باید مقاومـــــــت می‌کردیم، اما آنها باز هم دست از حمله برنداشتند.

در نیمه دوم انگلیس بهتر بازی کرد و اروگوئه هرچند تلاش می‌کرد علاقه‌اش را به حفظ نتیجه پنهان کند، اما چاره‌ای جز دفاع در بیشتر دقایق بازی نداشت. انگلیس مستحق تساوی بود و بالاخره در دقیقه 75 به این مهم دست یافت، پاس رو به جلوی گلن جانسن، بازیکن انگلیس در آستانه دروازه به رونی رسید و مهاجم انگلیس با ضربه‌ای حساب شده و ساده دروازه اروگوئه را باز کرد.

اروگوئه طاقت تماشای این تابلوی نتایج را نداشت و سوارس بار دیگر سر بریتانیا آوار شد، اشتباه مدافعان انگلیس سوارس را با جو هارت تک به تک کرد و مهاجم اروگوئه با شوتی محکم برای بار دوم دروازه انگلستان را گشود. پاس گل ارزشمند در این صحنه را کاوانی داد. انگلیس به شکست تن داد و اروگوئه به درخشش در مراحل بعدی امیدوار شد.

هاجسون در نشست خبری خود گفت: سوارس ما را شکست داد، بازی خوبی بود، مردانم خوب بازی کردند و از رعایت نکات تاکتیکی از سوی آنها لذت بردم، اما شکست ما مقابل اروگوئه شبیه شکست برابر ایتالیا هرگز تاکتیکی نبود، بلکه در عرصه تکنیک از آنها شکست خوردیم. سوارس ما را شکست داد، او یک بازیکن فوق‌العاده است.

وی افزود: متاسفانه یک بازیکن از تیم حریف براحتی به قلب تیم ما نفوذ می‌کرد، آنها برنامه خوبی برای گل زدن به ما نداشتند و حملاتشان کاملا لحظه‌ای و خلاقانه بود، تکنیک بالای بازیکنان حریف تیم من را هیپنوتیزم کرده بود. هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده که رسانه‌های انگلیس تا این حد خوشحال شده‌اند و به فکر کناره‌گیری من هستند.

اما سرمربی خوشحال و پرانرژی اروگوئه تصریح کرد: بیشتر یک تماشاگر بودم. اگر برابر انگلیس شکست می‌خوردیم، استعفا می‌دادم. بازی بسیار سختی بود، پیش از بازی فشار فکری بسیار سنگینی روی دوشم بود و فقط توانستم از مردانم بخواهم این مشکل را در زمین حل کنند.

وی افزود: اگر همه مربیان صادقانه حرف بزنند مشخص می‌شود که یک مربی گاه به جایی می‌رسد که دیگر توان هدایت مستقیم تیمش را ندارد، فقط امیدش به بازیکنان است و هواداران، همین، اما معمولا این شرایط را فاش نمی‌کنیم و سعی داریم به دیگران بگوییم که همیشه مراقب تیم هستیم. حقیقت این است که در این بازی من بیشتر تماشاگر بودم و از مردانم خواستم هر چیزی را که تا امروز به آنها یاد داده‌ام به کار ببندند. اروگوئه امروز فراتر از حد تصور، خوب بود و خوب بازی کرد، همین تیم با همین مشخصات در مراحل بعدی یک مدعی جدی برای حضور در فینال خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها