تاریخ بار دیگر برای آتزوری تکرار شده است. مصدومیت بوفون، آن هم چند ساعت قبل از دیدار تیمش برابر انگلستان سبب شد بار دیگر خاطره الساندرو نستا زنده شود؛ مدافع افسانه‌ای لاتزیو که در کنار فابیو کاناوارو یک زوج رویایی را تشکیل می‌دادند، اما نستا همواره یا در آستانه تورنمنت‌های مهم یا در حین بازی‌ها مصدوم می‌شد و جام را از دست می‌داد.
کد خبر: ۶۸۴۸۸۱
سیریگو؛ شاید یک «تولدو»ی دیگر

بوفون، در حالی که چند ماه قبل گفته بود که دوست دارد در جام جهانی بعد نیز حضور داشته باشد تا تاریخ‌ساز شود، به نظر می‌رسد ناخواسته زودتر از حد انتظار باید جای خود را به یک «تازه‌کار» بدهد. بی‌تردید او و آندره‌آ پیرلو شناسنامه فوتبال این کشور محسوب می‌شوند؛ دو چهره افسانه‌ای و تکرار نشدنی. دومی فعلا بی‌رقیب می‌نماید. حتی وقتی شاگردش ـ مارکو وراتی ـ با 13 سال اختلاف سن در کنارش بازی می‌کند نیز نمی‌توان چشم‌ها را جز او، به سوی دیگری معطوف کرد. ولی درباره بوفون چه باید گفت؟ اسطوره دوم تا قبل از مصدومیت جدیدش به نظر نمی‌رسید حداقل در آینده‌ای نزدیک قصد وداع از دروازه آتزوری را داشته باشد. به هر حال او فعلا مصدوم است و این بهترین فرصت برای «سالی سیریگو» به حساب می‌آید.

سنگربان سابق پالرمو ایتالیا که توانست در یک انتقال مناسب و البته در یک زمان خوب به پاریس، قهرمان دو‌ساله لیگ فرانسه برود. در روزهای اولیه حضورش در این تیم شاید خیلی‌ها گمان می‌کردند او در فصل بعد با آمدن یک دروازه​بان نامدار به نیمکت ذخیره‌ها منتقل می‌شود، اما در سه سال حضورش در فرانسه گزینه قابل اعتماد کارلو آنچلوتی و بعدا لورن بلان محسوب می‌شد. در ترکیب آتزوری نیز او فقط منتظر یک فرصت طلایی بود. او از هر نظر لیاقت این فرصت را داشت. چراکه در دو سال اخیر، او با پاریس در لیگ قهرمانان اروپا نیز عملکرد خوبی داشته و حتی کارنامه‌اش در این دو سال در لیگ قهرمانان به جی‌جی بوفون طعنه می‌زند. با این حال او در برابر انگلستان درون دروازه قرار گرفت. سیریگو، در شبی که گابریل پالتا (دیگر چهره جویای نام این تیم) و جورجو کیه لینی در خط دفاعی عملکرد خوبی نداشتند یکی از بهترین‌های تیمش بود. شاید اشتباهات جورجو کیه لینی در سمت چپ خط دفاعی که اتفاقا یکی از قابل اطمینان‌ترین مهره‌های چزاره پراندلی است، سبب شد درخشش سیریگو بیشتر به چشم آید. البته انریکو کاستلاچی، پزشک آتزوری اظهار امیدواری کرده آسیب‌دیدگی بوفون آن گونه نیست که او از ادامه جام جهانی محروم شده و پیش‌بینی می‌شود بوفون حداقل در بازی بعدی ایتالیا نیز جای خود را به سیریگو بدهد. این جام پایان کار برای بوفون باشد یا نه، بخش کلیدی ماجرا نبود و مهم این است که خیلی‌ها برای پر کردن جای خالی او خیز برداشته‌اند.

ماتیا پرین جوان مستعد جنوا به عنوان گزینه سوم پراندلی در این تورنمنت و حتی سیمونه اسکوفت دروازه​بان هفده ساله اودینزه که از اکنون نامش در میان ایتالیایی‌ها مطرح می‌شود، از دیگر نامزد‌ها برای جانشینی مرد بزرگ ایتالیا هستند. شاید برای سیریگو، دیدار برابر کاستاریکا آخرین فرصت برای اثبات توانایی‌هایش باشد. اگر او در این دیدار نیز بتواند سربلند بیرون بیاید گامی بلند برای جانشینی دروازه​بان افسانه‌ای یوونتوس خواهد برداشت. سال‌ها قبل نیز بوفون در آستانه یورو 2000 جایش را به فرانچسکو تولدو داد. تولدو در یورو 2000 آنقدر عالی بود که در انتهای جام بهترین سنگربان لقب گرفت، اما بعدها به دلیل انتخاب غلط و راضی بودن به نفر دوم شدن در اینتر جایگاه بوفون را به خودش بازگرداند!

سهیل نوری‌پناه / جام​جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها