فرانسه گام اول را محکم برداشت

شب باشکوه کریم بنزما

این فرانسه حق دارد مدعی قهرمانی باشد، لااقل گام اول را خوب برداشت و شایسته یک پیروزی قاطعانه بود، هر چند اخراج بازیکن کلیدی هندوراس حادثه کوچکی نیست که براحتی آن را نادیده بگیریم.
کد خبر: ۶۸۴۸۶۳

دو تیم ملی فوتبال فرانسه و هندوراس در بیراریو به مصاف یکدیگر رفتند و فرانسه در نهایت به پیروزی 3 بر صفر دست یافت.

دو تیم با این ترکیب وارد میدان شدند؛ ترکیب فرانسه: لوریس، دبوشی، اورا، واران، ساخو، کابای، والبوئنا، بنزما، گریزمن، ماتوئیدی و پوگبا و ترکیب هندوراس: وایادارس، فیگوئروا، برناردز، ایزاگیره، پالاسیوس، بنگستون، کاستلی، اسپینوزا، ناخار، گاریدو و بکلز.

از ابتدای بازی، این فرانسه بود که فشار زیادی را روی دروازه حریف وارد کرد و مستحق رسیدن به گل بود. هندوراس فقط دفاع می‌کرد و شاید بدون اغراق می‌شد مرد کاملا بیکار میدان را دروازه‌بان تیم ملی فرانسه نامگذاری ‌کنیم.

در دقیقه ۱۴، بهترین فرصت برای پیش افتادن فرانسه از دست رفت. ضربه آزاد روی دروازه ارسال شد و ضربه پای ماتوئیدی با برخورد به نوک انگشتان دروازه‌بان و تیرک دروازه راهی به دروازه پیدا نکرد. در دقیقه ۲۳، فرانسه با بدشانسی به گل نرسید و این بار ضربه سر گریزمان با برخورد به تیرک دروازه به زمین برگشت. سرنوشت بازی اما در دقیقه 42 کاملا تغییر کرد. در آن لحظه، پنالتی برای فرانسه اعلام شد و کارت زرد دوم و حکم اخراج برای پالاسیوس به ثبت رسید.

با آغاز نیمه دوم، این فرانسه بود که بار دیگر خود را تشنه گلزنی نشان داد و در دقیقه 47 توسط بنزما به گل دوم رسید. در این صحنه، داور با استفاده از تکنولوژی Goal line گل دوم فرانسه را اعلام کرد. در دقیقه ۵۵ بازی، سیسوکو به جای پوگبا وارد بازی شد تا فرانسه به ستاره باانگیزه و خوش‌تکنیک خود برای دو بازی بعدی استراحت داده باشد. در دقیقه 64 ماتوئیدی در موقعیتی عالی صاحب توپ شد، اما با بی‌دقتی توپ را از کنار دروازه هندوراس به بیرون زد.

دشان با تعویض‌های خود بیشتر تیم حریف را تحقیر می‌کرد. او گمنام‌ترین بازیکنانش را به میدان فرستاد؛ چرا که از پیروزی مردانش در این بازی اطمینان داشت و بهترین موقع برای استراحت دادن به ستارگانش به دست آمده بود. در دقیقه ۶۷، کریم بنزما درون محوطه جریمه سرنگون شد، اما این بار دیگر خبری از پنالتی نبود. لحظاتی قبل از آن نیز هندوراس یک حمله نصف و نیمه انجام داد که لوریس براحتی توپ را گرفت.

هر چند گل دوم بنزما به نام دروازه‌بان هندوراس ثبت شده، اما به هر حال سومین گل بنزما در این بازی در دقیقه 72 به ثبت رسید و فرانسه با قاطعیت دل به درخشش در مراحل بعدی این جام بست.

سرمربی تیم ملی فوتبال فرانسه حق داشت در نشست خبری خود خوشحال باشد، دشان گفت: این موفقیت تداوم خواهد داشت و اگر به قله فوتبال برسیم من در آن کوچک‌ترین نقش را داشته‌ام، این بازیکنانم بودند که عالی کار کردند و خوب نتیجه گرفتند. فرانسه برای قهرمانی آمده است، ما نمی‌خواهیم فقط در جمع تیم‌های بزرگ باشیم، هدف ما مشخص است و با این بازیکنان حق دارم به قهرمانی در جام جهانی فکر کنم.

دشان درباره درگیری لفظی با همتای خود در هندوراس گفت: باور کنید تلاش می‌کردم فضا را آرام کنم، اما مربی هندوراس مدام فریاد می‌کشید و این مشکل به من ربطی نداشت، گل ثبت شده بود و مشخص بود توپ از خط دروازه عبور کرده است. من در نهایت متوجه نشدم او چرا این همه عصبانی شده بود.

وی ادامه داد: نباید به نتیجه مسابقه نگاه کرد. بازی آسانی پیش رو نداشتیم. هندوراس حریف قدرتمندی بود و توانست بازی خوبی برابر ما به نمایش بگذارد. از کسب این پیروزی بسیار خوشحال شدم و به بازیکنانم تبریک می‌گویم. عملکرد خوبی قبل از شروع مسابقه‌ها داشتیم. تمرین‌های منظمی را در برزیل پشت سر گذاشتیم. اکنون باید خودمان را برای بازی بعدی آماده کنیم. کسب پیروزی 3 بر صفر در جام جهانی به هیچ‌وجه آسان نیست به همین دلیل از این پیروزی خیلی خوشحالم. هندوراس تیم قدرتمند و خوبی بود، اما توانستیم بخوبی بازی را کنترل و سه امتیاز را کسب کنیم.

پس از این کنفرانس خبری نوبت به سرمربی هندوراس شد. سوارس تصریح کرد: فرانسه بهتر بازی کرد و به پیروزی رسید. این حقیقت فوتبال است و ما حق نداشتیم در این بازی به پیروزی برسیم، اخراج بازیکن ما کمی مبهم بود، به هر حال آنقدر فاصله داشتیم که نمی‌شود چیزی را بهانه کرد. این پیروزی را به دشان و مردانش تبریک می‌گویم، نباید با دشان آن‌گونه صحبت می‌کردم، در فوتبال لحظاتی پیش می‌آید که کنترل رفتار برای انسان بسیار سخت می‌شود در همان لحظات دشان به سمت من آمد و شاید نباید آن‌گونه فریاد می‌زدم. یک بازیکن کلیدی را در بازی دوم در اختیار نداریم و برای جبران این شکست کار بسیار سختی در پیش است، چه باید بگویم؛ مشخص است که تا آخرین ثانیه با همه توان خود خواهیم جنگید. به هر حال فوتبال جذاب است و غیرقابل پیش‌بینی.

وی ادامه داد: بهانه‌ای برای این شکست نداریم، چون فرانسه تیم بهتر میدان بود و تاب آوردن مقابل چنین تیمی که برتری نفری هم داشت کار دشواری بود. فرانسه در نیمه دوم تیم برتر میدان بود و بدون هیچ چون‌ و‌ چرایی سزاوار این پیروزی بودند.

بنزما: فرانسه برای قهرمانی آمده است

ستاره گلزن تیم ملی فوتبال فرانسه تصریح کرد: رسیدن به مقام آقای گلی مقابل نام فرانسه هیچ ارزشی ندارد.

کریم بنزما در بازی تیمش برابر هندوراس یک ستاره کلیدی و تمام عیار بود، او بصرف نظر از برخورد توپ به دستان دروازه‌بان حریف در گل دوم، موفق شد سه بار دروازه حریف را باز کند و به اوج برسد. گفت‌وگوی کوتاه با او از نظر می‌گذرد.

پیش از بازی با هندوراس، زیدان درباره تو حرف‌های مهمی زده بود، نظرت درباره سخنان زیدان چیست؟

او اسطوره فوتبال فرانسه و البته دنیاست، از زیدان به خاطر لطفی که به من داشته و دارد تشکر می‌کنم، این که یک روز به اسطوره رئال‌مادرید تبدیل شوم یک افتخار بزرگ است و نمی‌توانم بگویم بالاتر از این افتخاری برایم وجود دارد. در سطح باشگاهی در بهترین تیم دنیا هستم و خوشحالم که با رئال‌مادرید به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسیدیم. زیدان از من خواسته مراقب رفتارم باشم، او حق دارد. برای اسطوره بودن باید در همه ابعاد بزرگ باشی و بدانی مردم بازیکن بی اخلاق نمی‌خواهند.

شایعه ترک تو از رئال‌مادرید بر سر زبان‌ها افتاده است. آیا صحت دارد؟

وکیل من همه چیز را زیر ذره‌بین دارد، نگران چیزی نیستم و در طول جام‌جهانی به چیزی جز فرانسه فکر نمی‌کنم، پس از جام‌جهانی فرصت کافی برای بررسی همه پیشنهادهای وجود دارد، این حق یک بازیکن است که به پیشنهادهای سایر باشگاه‌های دنیا اهمیت و بها بدهد، اما خانه اصلی من رئال‌مادرید است و در حال حاضر هیچ برنامه‌ای در ذهنم نیست که به جدایی از رئال‌مادرید منجر شود.

قدم اول را خوب برداشتید.

فکر می‌کنم برای شروع کار نتیجه‌ای خوب گرفتیم. شخصا می‌خواستم از بازی اول تیم در جام در بالاترین سطح کار کنم. می‌خواستم بازی خوبی انجام دهم و برنده شوم بدون این‌که فشار زیادی به من وارد شود. فرانسه برای قهرمانی آمده و البته بازی اول همیشه از لحاظ روانی اهمیت زیادی دارد.

پیش از جام‌جهانی درباره گلزنی به مردم قول نداده بودی.

همین طور است، اکنون هم نمی‌خواهم تعهد خاصی به مردم بدهم، جز این که بار دیگر بگویم با همه توانم در خدمت تیم و دستورات مربی هستم. باعث خوشحالی و افتخارم است که گلزنی کردم، اما مهم‌‌تر از هر چیزی ‌برد تیم بود که به دست آمد. برخی مرا با گل‌هایم ارزیابی می‌کنند، اما برای من خوب بازی کردن و کسب نتیجه اولویت دارد.

آیا صحت دارد دشان از چند بازیکن تیم ملی فرانسه خط می‌گیرد؟

هرگز چنین چیزی صحت ندارد، مربی تیم ما تجربه زیادی دارد و خیلی خوب می‌داند که نباید خاطره تلخ جام‌جهانی گذشته تکرار شود. قاطعیت در تصمیم‌گیری چیزی است که بازیکن باید نزد مردم خود ببیند. دشان کنترل امور را در اختیار دارد و اجازه نمی‌دهد ماجرای‌های سال‌های قبل در اردوی فرانسه پیش بیاید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها