مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ده میلیارد ریال اعتبار ملی امسال در قالب مدیریت زیست‌بوم به تالاب میقان اراک اختصاص یافته است.
کد خبر: ۶۸۳۹۰۹

امیر انصاری در گفت وگو با ایرنا افزود: تالاب کویری میقان اراک از زیستگاه‌های مهم پرندگان مهاجر و جزو ده تالاب مهم کشور است که سال‌های گذشته به دلیل فعالیت‌های معدنی، خشکسالی و دخالت بی‌رویه با چالش‌های جدی مواجه شده است.

وی ادامه داد: این تالاب کویری در حاشیه کلانشهر اراک تاثیر مستقیم بر آب و هوا و اقلیم منطقه دارد و به دنبال خشکسالی‌های دهه قبل به عنوان یکی از چشمه‌های تولید ریزگرد محلی مطرح بوده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: سال گذشته این تالاب در شمار چهار تالاب تصویب‌شده برنامه مدیریت زیست‌بوم کشور قرار گرفت که امسال ده میلیارد ریال برای اجرای برنامه‌های مهار تهدید و تقویت مشارکت مردم در مدیریت این زیستگاه تخصیص یافت. وی افزود: گام‌های برنامه مدیریت زیست‌بوم تالاب کویری میقان اراک با قوت در دست اجراست و سطوح مختلف آموزش، جلب مشارکت جوامع محلی، تقویت زنجیره همکاری بین بخشی دستگاه‌ها و امور پیشگیری و اجرایی مدیریت تالاب در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی یادآور شد: از اقدامات مهم در مدیریت زیست‌بوم تالاب میقان، ایجاد و تجهیز مرکز پایش تالاب میقان در روستای داوودآباد است که امسال با بهره‌برداری از آن شرایط علمی رصد تغییرات این زیستگاه فراهم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها