کریس کاتمور روزنامه‌نگار انگلیسی بررسی می کند

همه مدعیان جام بیستم

جام جهانی 2014 تفاوت عمده‌ای حداقل با چهار جام جهانی اخیر دارد زیرا میزبان این دوره برزیل است که خود مرکز ناب‌ترین استعدادهای فوتبال دنیا به شمار می‌رود. این موضوع می‌تواند تغییراتی اساسی در رابطه با مدعیان جام جهانی به وجود بیاورد. برزیل خود مدعی اصلی است.
کد خبر: ۶۸۲۵۶۶
همه مدعیان جام بیستم

این تیم تمام امکانات و ابزارهای موجود را در اختیار دارد. در تاریخ فوتبال جام جهانی هیچ دوره‌ای به اندازه اکنون برزیل برای قهرمان شدن احتمالات بالایی نداشته است. این تیم همیشه مدعی قهرمانی جام جهانی بوده و این بار مسئولیت سنگین‌تری در خاک خودش به عهده دارد. اسپانیا و آلمان جدی‌ترین مدعیان قهرمانی از قاره اروپا هستند. ایتالیا روند منظم این دو تیم در دو سال گذشته را نداشته، اما قطعا می‌تواند دیگر مدعی اروپایی باشد، اما در جمع مدعیان پایین‌تر از آلمان و اسپانیا قرار می‌گیرد.

اما شاید جدی‌ترین چالش تیم ملی برزیل، آرژانتین مدعی باشد. این تیم در شرایطی که جام جهانی در آمریکای لاتین برگزار می‌شود بیشتر از هر زمانی خطرناک به نظر می‌رسد. اگر قرار باشد مدعیان قهرمانی در جام جهانی 2014 را رده‌بندی کنم ابتدا نام برزیل را قرار می‌دهم و در رده دوم نام آرژانتین را می‌گذارم، اما در مورد دو رقیب اروپایی یعنی اسپانیا و آلمان، باید با احتیاط بیشتری صحبت کنیم. این دو، بخصوص آلمان می‌توانند کاملا غیرقابل پیش‌بینی باشند. ممکن است آلمان به مدعی اول تبدیل شود. اسپانیا نیز چنین شرایطی دارد، اما به نظر من اسپانیا تیم آماده چهار سال پیش نیست. در هر دوره از رقابت‌های جام جهانی حداقل یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی می‌افتد. این اتفاق درباره مدعیان محتمل‌تر است. برزیل با مجموعه‌ای از اتفاقات هیجان‌انگیز‌ترین جام جهانی تاریخ خواهد شد.

کریس کاتمور/ روزنامه‌نگار انگلیسی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها