کارشناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مقدار مصرف نمک روزانه پنج گرم است، ولی هم‌اکنون مصرف نمک در کشور ما بالاست و حدود دو تا سه برابر مقدار توصیه شده سازمان جهانی بهداشت است.
کد خبر: ۶۸۱۳۴۸

فریبا عبدالمنافی در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: نمک یددار تصفیه شده نمکی است که ناخالصی‌های نامحلول مانند فلزات سنگین و آهک، شن و ماسه طی فرآیندی در کارخانه حذف شده و ید به آن اضافه شده است. اما نمک دریایی به علت داشتن ناخالصی‌های مختلف و حتی فلزات سنگین مثل سرب، جیوه، کادمیوم یا آرسنیک خاصیت سرطان‌زایی داشته و مصرف مداوم آن در افراد سالم منجر به بروز ناراحتی‌های گوارشی، کلیوی، کبدی و حتی کاهش جذب آهن در بدن می‌شود. وی تاکید کرد: نگهداری و ذخیره نمک یددار بیش از یک سال، موجب از دست رفتن بخشی از ید آن می‌شود. برای حفظ ید در نمک، باید نمک را دور از نور و رطوبت و در ظرف در بسته پلاستیکی، چوبی، سفالی یا شیشه‌های رنگی و تیره نگهداری کرد و برای اضافه کردن آن به غذا در زمان طبخ، نمک را در انتهای پخت اضافه کرد تا ید آن در حداکثر مقدار حفظ شود.

وزن‌تان را برای مقابله با سرطان پستان کم کنید

پزشکان هلندی تاکید کردند کاهش وزن از راه ورزش بیش از کاهش وزن از راه رژیم گرفتن در پیشگیری از سرطان پستان موثر است.

به گزارش ایسنا، این متخصصان در یک مطالعه جدید دریافته‌اند زنانی که برای کاهش وزن به طور منظم ورزش می‌کنند و در عین حال برنامه غذایی سالم و مناسبی نیز دارند به مراتب کمتر از زنانی که صرفا از راه رژیم گرفتن وزن خود را کم می‌کنند به سرطان پستان مبتلا می‌شوند. به بیان دیگر زنانی که برای کاهش وزن هم از مواد خوراکی مناسب استفاده می‌کنند و هم فعالیت بدنی دارند در مقایسه با زنانی که فقط به رژیم گرفتن روی می‌آورند، کمتر در معرض ابتلا به این سرطان هستند. این متخصصان تاکید می‌کنند: ورزش کردن و داشتن رژیم غذایی مناسب از خطر ابتلا به سرطان پستان با کاهش چربی بدن و پایین آوردن سطح هورمون‌های جنسی مرتبط با این سرطان می‌کاهد. ورزش کردن تاثیر قوی‌تری بر پیشگیری از سرطان پستان ناشی از هورمون‌ها دارد.

آشنایی با روش‌های زایمان بی‌درد از آمار سزارین می‌کاهد

رئیس مرکز تحقیقات سلولی صارم گفت: توسعه زایمان طبیعی در کشور در وهله نخست نیازمند آشنایی زنان با روش‌های زایمان بدون درد است؛ این در حالی است که اکثر زنان ایرانی هنوز با روش‌های زایمان بی‌درد آشنایی ندارند که عمده‌ترین دلیل گرایش آنان به سزارین ناشی از همین نبود شناخت است.

به گزارش مرکز تحقیقات سلولی صارم، دکتر ابوطالب صارمی افزود: بهترین روش کنترل درد زایمان برای زایمان اول روش اپیدورال است که در این روش داروهای بی‌حسی، اعضای حسی را تحت تاثیر قرار داده، موجب می‌شود که حس درد کاهش یافته یا حتی وجود نداشته باشد. ضروری است، وزارت بهداشت، علاوه بر گسترش شیوه‌های زایمان بی‌درد، تمهیداتی را به منظور توسعه روش‌های تسهیل زایمان طبیعی از قبیل ورزش وتحرکات بدنی زنان حین بارداری فراهم آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها