پژوهشگران گفتند که مردم هشدارهای ایمنی را در مورد توفان هایی که نام زنانه دارند ، کمتر جدی می گیرند.
کد خبر: ۶۸۰۹۸۰
توفان هایی که نام زنانه دارند جدی گرفته نمی شوند

پژوهشگران آمریکایی گفتند مردم وقتی خبر نزدیک شدن یک توفان سهمگین با نامی زنانه را می شنوند، کمتر حاضر هستند به اقدامات امنیتی از جمله تخلیه محل زندگی خود دست زنند.

هواشناسان قبلا به دلیل طبیعت متغیر این توفان ها انتخاب اسامی زنان را برای آنها مناسب تر می د انستند.

پژوهشگران دانشگاه ایلینویز ارتباط میان نام توفان ها و تعداد قربانیان هر کدام از آنها را بررسی کرده اند.

در این بررسی، 92 توفان که در فاصله سال های 1950 تا 2012 میلادی رخ دادند مورد توجه قرار گرفت البته دو توفان کاترینا در سال 2005 و «اودری» در سال 1957 به دلیل شمار بالای قربانیان آنها از این تحقیق خارج شدند.

پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که توفان های سهمگین با نام های زنانه در مقایسه با توفان هایی با همان شدت اما با نام مردانه، قربانیان بیشتری گرفتند.

آنها در ادامه تحقیقات خود به نظرسنجی در مورد این توفان ها پرداختند.

در این نظرسنجی به عنوان مثال از داوطلبان خواسته شد شدت یا خطرناک بودن پنج توفان با نام های زنانه و پنج توفان دیگر با نام مردانه را پیش بینی کنند یا بگویند سناریوی تخلیه مکان های در معرض خطر را چگونه می بینند.

سمت و سوی نتایج در همه تحقیقات نشان از آن داشت که توفان هایی با نام زنانه کمتر از سوی پاسخ دهندگان خطرناک ارزیابی می شوند و براین اساس پرسش شوندگان کمتر حاضر بودند در این توفان ها خود را به مکان امن برسانند یا به دیگر اقدامات امنیتی دست زنند.

«شارون شایوت» یکی از پژوهشگرانی که در این تحقیق شرکت داشته است در این مورد گفت : در ارزیابی شدت توفان ها به نظر می رسد مردم به ریشه تصورات خود در مورد رفتار های زنانه و مردانه رجوع می کنند. این برداشت موجب می شود توفان هایی که نام های زنانه دارند کمتر خطرناک تعبیر شوند.

وی معتقد است که این برداشت ربطی به احساسات زن ستیزانه ندارد.

این پژوهشگر توصیه کرد شیوه نامگذاری توفان ها تغییر کند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها