جک استراو، وزیر خارجه پیشین انگلیس که در آغاز تشکیل پرونده هسته‌ای ایران، از مذاکـــره‌کنندگان اصلی با ایران بود به غرب هشدار داد در مذاکرات هسته‌ای از توقعات بیش از حد خود دست بردارد و انتظار زیادی نداشته باشد.
کد خبر: ۶۷۶۳۱۸

به گزارش ایرنا، روزنامه اتریشی استاندارد با اشاره به سفر هیات پارلمانی انگلیس به سرپرستی جک استراو به وین و دیدار با برخی مقام‌ها و شخصیت‌های سیاسی از جمله یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نوشت: مذاکرات هسته‌ای گروه 1+5 با ایران از جمله محورهای اصلی این دیدارها بود.

استاندارد در ادامه گزارش خود به نقل از استراو نوشت: توقعات بیش از حد غرب از ایران در مرحله پایانی مذاکرات هسته‌ای می‌تواند موجب شود رئیس‌جمهور ایران در ارتباط با این زیاده‌خواهی‌ها در داخل تحت فشار قرار گیرد.

استراو که در دوره مسئولیت خود به عنوان وزیر امور خارجه انگلیس، مذاکره با ایران در موضوع هسته‌ای را در قالب تروئیکای اروپایی برعهده داشت به این روزنامه اتریشی گفت: حتی اگر دستیابی به توافق نهایی منجر به این شود که در برخی نکات، تفسیرهای متفاوتی ارائه شود؛ باز هم ارزش آن را دارد که این توافق حاصل شود.

به نوشته روزنامه استاندارد، جک استراو همچنین در خصوص پیام منتشر شده محمد جواد ظریف درمورد مذاکرات وین 4 در توئیتر مبنی بر این‌که غرب نباید مانند سال 2005 فرصت دستیابی به توافق را از دست بدهد، گفت: من صحبت‌های آقای ظریف را درک می‌کنم و معتقدم همه باید به آن چیزی که در توافق ژنو قید شده است، پایبند باشیم و بدانیم که چه چیزی می‌خواهیم و گرنه اعتمادسازی امکان‌پذیر نخواهد بود.استاندارد در ادامه به نقل از استراو می‌نویسد: بی شک این لجبازی آمریکا بود که دستیابی به توافق بین سال‌های 2003 تا 2005 با ایران را غیر ممکن کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها