واکنش منتظری به اظهارات روحانی:

سخنان رئیس جمهور طعنه زدن به قانون بود

رئیس دیوان عدالت اداری در واکنش به اظهارات رئیس جمهور در مورد ارتباطات و ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره گفت: ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره قانونی است و باید اجرا شود و سخنان رئیس جمهور محترم در روز جهانی ارتباطات به نوعی طعنه زدن به قانون بود.
کد خبر: ۶۷۵۳۸۱
سخنان رئیس جمهور طعنه زدن به قانون بود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه بیست نهم اردیبهشت ماه هیات عمومی دیوان گفت: در حکومت و نظام جمهوری اسلامی چون برداشت‌ها و سلایق مختلفی وجود دارد اگر بخواهیم برای اجرای حق خطی را مشخص کنیم، پس از مسلمات اسلام که خط قرمز همه مسوولان است، ملاک قانون و پایبندی به آن خواهد بود.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: امروزه شبکه‌های ارتباطات جهانی مانند اینترنت و ماهواره‌ها، از مواردی است که بهره‌مندی از آن برای همه جوامع از جمله کشور ما اجتناب ناپذیر است و ما نمی‌توانیم دیواری دور کشور خود بکشیم و خود را بی‌نیاز از این وسایل ارتباطی بدانیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: لکن گاهی از این وسایل پیشرفته و کارساز که از دستاوردهای ارزشمند بشری محسوب می‌شود، استفاده نابخردانه و سویی می‌شود که تهدیدی برای سلامت روانی جامعه است.

تزلزل اخلاق پذیرفتنی نیست

وی تصریح کرد: البته استفاده علمی، اخلاقی از این امکانات و هر آنچه بتوان از آن در جهت پیشرفت جوامع استفاده کرد، مورد تردید نیست اما اینکه با توجه به برخی کارکردهای ضد اخلاقی و انحرافی آن‌ها که شاهد آنیم، بدون وضع محدودیت جلو آن را باز بگذاریم تا اخلاق، ارزش‌ها و پایه‌های استوار خانواده را دچار تزلزل کند، پذیرفتنی نیست.

رئیس دیوان عدالت اداری تصریح کرد: آیا به لحاظ شرعی، اخلاقی و دینی مجازیم به این بهانه که نمی‌توانیم جلو دسترسی به اطلاعات را بگیریم، به قانون طعنه بزنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره در سال ۱۳۷۳ تصویب شده است، اگر آن را کارآمد نمی‌دانیم باید آن را اصلاح کرد. حرف ما این است که چرا قانونی را که ما بدان نیازمندیم و فراموش شده است، اجرایی نمی‌شود.

رئیس دیوان عدالت اداری با طرح این پرسش که چرا باید فیلتر کردن فرستنده‌ها و برنامه‌های ضداخلاقی و ضد ارزش‌های دینی مورد حمله مسوولان اجرایی قرار گیرد، اظهار داشت: مسئولان فرهنگی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی نام گذاری شده است چه اقدام و برنامه‌ریزی ویژه‌ای را برای اینکه حریم خانواده‌ها و افکار جوانان از هجمه‌های فرهنگی غرب در امان بماند طراحی کرده‌اند.

وی گفت: آیا به صرف اینکه بگوییم جوانان ما متدین و ارزشی هستند و خودشان می‌توانند مسیر خود را انتخاب کنند، کافی است. هرچند جوانان متدین ما کم نیستند و آنگونه که هفته گذشته شاهد بودیم جمع کثیری از آنان در مراسم عبادی اعتکاف حضور داشتند، اما نباید چشم خود را بر واقعیت ببندیم، زیرا ما می‌دانیم که جوانان ما صرفا همین عده نیستند و نباید از تاثیر این قسم رسانه‌ها بر آنان غفلت کرد.

افزایش آمار طلاق

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به افزایش آمار طلاق در کشور و ضرورت آسیب‌شناسی این موضوع تصریح کرد: درصد بسیاری از طلاق‌ها بر اثر تاثیری است که مسایل ضداخلاقی نمایش داده شده از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای بر کانون خانواده داشته و موجب تغییر نظام ارزشی حاکم بر خانواده و سست شدن ارکان آن شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اضافه کرد: بدحجابی‌ها و پوشش‌های ناهنجاری که ما در جامعه شاهد آن هستیم، همچنین انحرافات اخلاقی که در برخی جوانان ملاحظه می‌شود، ناشی از هجمه فرهنگی همین رسانه‌هاست.

وی با تاکید بر اینکه ضروری است مسوولان برای این بخش‌ها فکری کنند، ادامه داد: الحمدلله تعداد متدینین و کسانی که به ارزش‌های دینی گرایش دارند، کم نیست ولی نباید چشم خود را بر واقعیات بست.

آمریکا و اروپا هم محدودیت ایجاد می کنند

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه به محدودیت‌هایی که سایر کشور‌ها بویژه در امریکا و کشورهای اروپایی در دسترسی به شبکه‌های ارتباطی وضع می‌کنند، اشاره کرد و گفت: آیا کشور‌ها اروپایی و غربی مسیر ورودی اطلاعات را‌‌ رها کرده‌اند و در این کشور‌ها ورودی اینترنتی خود را فیلتر نمی‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا در کار هر سایت یا شبکه‌ای که منافع استعماری آنان را تهدید کند، محدودیت وضع می‌کنند و مانع انتشار هر اطلاعاتی می‌شوند که تهدیدی برای خود می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه تمایل نفس انسانی به این است که نمی‌خواهد سد و مانعی جلودارش باشد، تصریح کرد: دین آمده است که انسان را حفظ کند و به این ترتیب بر کیفیت زندگی او اثر بگذارد، در نظام اسلامی نباید از محدودیت‌هایی که ریشه در دین دارد، هراس داشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری به محدودیتی که حجاب برای زنان ایجاد می‌کند، اشاره کرد و اذعان داشت: حجاب برای زنان محدودیت است اما محدودیتی که برایشان مصونیت می‌آورد و این قیدی است که خداوند تعیین کرده است.

وی ادامه داد: وظیفه حکومت نیز آن است که در چارچوب دین این قیود را اجرا کند.

قانون ملاک عمل است

رئیس دیوان عدالت اداری با بیان این مطلب که قانون ملاک عمل است، تصریح کرد: به مسوولان اجرایی به ویژه مسوولان فرهنگی این نقد را داریم که در اعمال قانون ممنوعیت به کارگیری تجهیزات دریافت از ماهواره کم کاری کرده‌اند، در حالی که دشمن با شبیخون فرهنگی هجمه اساسی را برای کشور ما تدارک دیده است. چنین وضعیتی مسوولیت ما را سنگین‌تر می‌کند و باید به آن توجه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: می‌گویند در گذشته عده‌ای از جیب مردم سرقت کرده‌اند، اگر سارق یا جیب بر‌ها را می‌شناسند، معرفی کنند تا دستگاه قضائی به وظیفه خود عمل کند و در صورتی که عمل نکرد می‌توانند به قوه قضائیه هشدار دهند و آن را نقد کنند.(باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
ساعد
France
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
اگر ممنوعه پس چرا این همه مردم ازش استفاده می كنن؟؟؟؟پس قانون یعنی چی؟
قادری
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
منظورتون از سلامت روانی جامعه چیه؟مگه با این فشارای اقتصادی كسی مونده كه سالم بمونه و راحت زندگی بكنه كه دم از سلامت روانی می زنید؟
دلابقالبد
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
۰
۰
كدوم قانون شیخ ! اون قانونی كه اجازه ی اختلاس ها و رانت خواری ها و رابطه بازی هارا می دهد دیگر باید فاتحه اش را خواند !
ب
Germany
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
ایا افزایش طلاق فقط از ماهواره واینترنت است؟بیكاری ، گرانی ،بی پولی، بی خانگی معتادی وغیره نقشً ندارن ؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
خطاب به رییس دیوان میگویم ...
ایران 92
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
تا وقتی در این مملكت بین سران اینقدر اختلاف هست وفقط سعی در جبهه گیری در مقابل هم دارند این مملكت درست نمی شود این دولت را مردم انتخاب كردند ایكاش به این نكته توجه می كردند كه توجه به آن راحت است اما برای خیلیها سخت .
یك مادر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
آقای منتظری تمام بچه هایی كه به دنیا میاند آلرژی دارند و مریض هستند و مسئولان مقصر هستند
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
مسؤلی كه به این شكل مسئول دیگری را زیر سؤال می برد بدانیم كه مغرض است و می خواهد جامعه را به چالش بكشاند قصد او خیرخواهی نیست بلكه خالی كردن یك سری گلایه های درونی اوست چراكه او می توانست بدون اینكه سخنانش را رسانه ای كند شخصا به او متذكر شود و او را آگاه سازد و نیاز به این همه جنجالی كردن و مخدوش ساختن اذهان نبود..........
شاهرخ
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
جانا سخن از دل ما گویی.مسولین فرهنگی در خواب غفلتند و جوانان و ناموس ما در معرض هجمه جنگ نرم دشمنند.كجایند همت ها .متوسلیان ها.كاوه ها.علی هاشمی ها.و.....
mohsen
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
۰
۰
با با به خدا از بیكاری و نداشتن سرگرمی مناسب. نداشتن برنامه های متنوع و سرگرم كننده و ........... مردم میرن ماهواره نگاه میكن. ببینم جناب اصلا از حال و روز اقتصادی و بیكاری خبر دارید؟ ببینم سر برج حقوق میگیری وسط برج دوباره میری پی قرض كردن از این و اون. ببینم تا بوق سگ كار كردن میدونید یعنی چی؟
عباس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
۰
۰
جناب منتظری ایكاش از چهارچوب خودتون بیرون می آمدید جناب روحانی حداقل برای نیمی از جمعیت عزیز و محترم است ...

نیازمندی ها