این واگن‌ها چند ماه به صورت آزمایشی روی ریل قرار می‌گیرد

سرانجام واگن‌های مترو به اصفهان رسید

سرانجام پس از مدت‌ها انتظار واگن‌های قطار شهری اصفهان از چین وارد این شهر شد، اما اصفهانی‌ها باز هم باید به‌انتظار بنشینند زیرا پس از چند ماه عملیات آزمایشی این قطار به راه خواهد افتاد.
کد خبر: ۶۷۴۹۸۰

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در این باره گفت: واگن‌های قطار شهری شامل یک رام قطار حداقل باید دوماه به صورت آزمایشی روی ریل قرار بگیرد.

ابوالفضل قربانی با اشاره به این‌که اکنون واگن‌های قطار شهری به اصفهان رسیده و در محل دپوی کاوه قرار دارد، افزود: راه‌اندازی واگن‌های قطار شهری باید از سوی سازندگان و شرکت تولید‌کننده این واگن‌ها صورت بگیرد تا چنانچه در این مدت اشکالاتی وجود داشت، نسبت به رفع این اشکالات اقدام شود. جواد شعرباف، مدیرعامل طرح قطار شهری اصفهان نیز با بیان این‌که پس از مدتی تأخیر نخستین رام قطار شهری اصفهان شامل پنج واگن به اصفهان رسیده، گفت: واگن‌های قطار شهری اصفهان در بهمن سال گذشته وارد گمرک بندرعباس شده و البته طی این مدت به دلیل وجود مشکلاتی این واگن‌ها ترخیص نشده بود.

وی با اشاره به این‌که این پنج واگن باید به مدت سه ماه به صورت آزمایشی روی ریل قرار بگیرد، ادامه داد: کارشناسان چینی باید مراحل بارگیری تا بار‌گذاری واگن‌های قطار شهری اصفهان را انجام دهند.

شعر باف با تاکید بر این‌که واگن‌های متروی اصفهان باید سه ماه به صورت آزمایشی به میزان 20 هزار کیلومتر روی ریل حرکت کنند، گفت: تست‌های سرد و گرم باید روی واگن‌های متروی اصفهان انجام بگیرد و در صورت مثبت بودن جواب این آزمایش‌ها شاهد بهره‌برداری از این طرح هستیم.

این مسئول با بیان این‌که سه رام قطار برای تبریز، اصفهان و شیراز خریداری شده بود و یک رام از این سه رام شامل پنج واگن به اصفهان اختصاص دارد، اضافه کرد: در مجموع 315واگن برای تبریز، اصفهان و شیراز خریداری شده است.

شعرباف با اشاره به این‌که 85 مورد از این واگن‌ها به‌اصفهان اختصاص دارد و قرارداد خرید این واگن‌ها از سوی شرکت مادرتخصصی ریلی منعقد شده بود، اضافه کرد: البته ما قراردادی را نیز برای خرید 150 واگن با شرکت پلور سبز منعقد کرده‌ایم که این قرارداد در مراحل اولیه قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها