محاکمه مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر و ۱۳۰ عضو وابسته به گروه اخوان المسلمین، در ارتباط با قضیه زندان وادی النطرون، تا ۱۹ مه (۲۹ اردیبهشت) به تعویق افتاد.
کد خبر: ۶۷۱۸۳۷
تعویق محاکمه مرسی و ۱۳۰ عضو وابسته به گروه اخوان

به گزارش خبرگزاری محیط، دادگاه جنایت قاهره در جلسه دادگاه روز پنجشنبه اعلام کرد رسیدگی به پرونده محمد مرسی و 130 تن دیگر از متهمان در ارتباط با قضیه یورش به زندان وادی النطرون در بحبوحه انقلاب مردم مصر علیه رژیم حسنی مبارک دیکتاتور سابق مصر در سال2011 در تاریخ 19 مه برگزار می شود.

دادگاه جنایی قاهره محمد مرسی و 130 تن دیگر از رهبران گروه اخوان المسلمین ، اعضای گروه حماس و حزب الله لبنان را در ارتباط با یورش به زندان وادی النطرون که به فرار این افراد از زندان منجر شد ، محاکمه می کند.

دادگاه جنایی قاهره علت اصلی تعویق زمان رسیدگی به پرونده یورش به زندان وادی النطرون را تکمیل استماع سخنان 6 تن از شاهدان این پرونده و نیز تکمیل مرحله درمان عصام العریان و رشاد بیومی از رهبران اخوان المسلمین اعلام کرد.

خالد محمد زکی عکاشه از مسئولان بلندپایه اداره امنیت سینای شمالی اعلام کرد در روزهای ابتدایی انقلاب مردم مصر در ژانویه 2011 ، شبه نظامیان مسلح با حفر تونلهای زیرزمینی بین نوار غزه و مصر، به شکل غیر قانونی وارد خاک مصر شدند و برای سه ماه به صورت کاملا آشکار و پس از آن به صورت مخفیانه و تا زمان انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2012 تاسیسات و مراکز امنیتی در مناطق رفح و الشیخ زوید را هدف قرار دادند.

عکاشه که به عنوان شاهد در دادگاه حاضر شد، افزود: افسران پلیس ، ماموران امنیتی و اهالی مناطق رفح و الشیخ زوید جزئیات کاملی از برخی اتفاقات مانند حملات مسلحانه و نا امنی در این شهرها و نیز یورش به زندان ها برای آزادی زندانیان ارایه کردند.

این افسر مصری گفت: «من در روزهای 28 و 29 ژانویه 2011 در شهر العریش مرکز شمال سینا بودم و شب 28 ژانویه و پس از پایان سخنرانی حسنی مبارک ، نزدیک ساعت یک بامداد شماری از افراد مسلح با 50 خودرو وارد رفح شدند و پس از آن اقدام به تیراندازی شدید به طرف مراکز امنیتی در دو منطقه رفح و الشیخ زوید کردند.

در حادثه حمله افراد مسلح به زندان وادی النطرون در بحبوحه انقلاب ژانویه2011 ، شماری از رهبران و اعضای گروه اخوان المسلمین، عناصر القاعده و نیز تعدادی از اعضای حزب الله توانستند از زندان فرار کنند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها