جام‌جهانی منهای کریمی و صادقیان

فهرست تیم ملی اعلام شد

جام جم امروز در یادداشتی به ضرورت مدیریت کردن در فضای کنونی تیم ملی فوتبال پرداخته است.
کد خبر: ۶۷۰۴۳۵
فضای تیم ملی فوتبال باید مدیریت شود


حواشی دور و بر تیم ملی فوتبال را گرفته است و از شرایط چنین بر می‌آید که اوضاع و احوال پیرامون تیم ملی مدیریت نمی‌شود. از یک سو فدراسیون یک حرف می‌زند و کارلوس کرش، سرمربی تیم ملی حرف دیگری را. رئیس فدراسیون می‌گوید، البسه مورد استفاده از کیفیت لازم برخوردار است و مشکلی در این زمینه نیست و از سوی دیگر کرش و اعضای تیم جملگی حرف دیگری را در این زمینه زده و می‌گویند جدا از کیفیت، تعداد لازم از پیراهن و گرمکن‌های ورزشی نیز در اردوی آفریقای جنوبی به آنها داده نشده است. مصداق این گفته هم صحبت‌های سید جلال حسینی مدافع باسابقه تیم ملی است که در بازگشت از ژوهانسبورگ گفته است «در اردوی آفریقای جنوبی مدام در حال شستشو بوده‌اند».

واقعا بیان این صحبت‌ها و شنیدن آن در نوع خود جالب است. آخر معلوم نیست اگر بازیکنان مدام در حال شستشو بوده‌اند، پس این چه نوع اردوی بی‌کیفیتی بوده است که حتی در کمپ تمرینی چند دستگاه ماشین لباسشویی نبوده است که البسه بازیکنان تیم ملی را بشوید . اصولا باید پرسید چه کسی این کمپ را برای اردوی دو، سه هفته‌ای تیم ملی تائید کرده است؟ به طور مسلم اگر این اردو به گونه‌ای باشد که بازیکنان تیم می‌گویند، باید پرسید چرا اردوی تیم در محلی چون اردبیل، اهواز و دیگر شهرستان‌های کشورمان برگزار نشده است. البته شاید این اردو صرفا به این دلیل در آفریقای جنوبی برگزار شده که تیم ملی کشورمان در گروه خود با تیم نیجریه همگروه است. تیمی دونده و پر انرژی که کارلوس کرش از مسابقه با آن به عنوان فینال جام جهانی یاد کرده است.

جدا از همه این موارد ابهام‌برانگیز، یک مورد پر ابهام دیگر نیز وجود دارد و معلوم نیست باید حرف فدراسیون فوتبال را باور کرد یا حرف کرش را. آخر کرش دیروز در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد کل هزینه اردوی آفریقای جنوبی 109 هزار دلار بوده است که البته کمی باورش سخت به نظر می‌رسد، مگر آن‌که مسئولان کمپ به تیم ایران تخفیف ویژه‌ای داده باشند. همه اینها با توجه به این‌که فدراسیون در ابتدا اعلام کرده بود برای این اردو مبلغ 1.5 میلیارد تومان اختصاص داده است، منوط به این است که علی کفاشیان به جهت احترام به افکار عمومی نیز که شده دست به شفاف‌سازی بزند. ضمن آن‌که باید گفت این شرایطی که اخیرا بر تیم ملی فوتبال ما حاکم شده و خبرهای متفاوتی از درون آن به بیرون درز می‌کند، به هیچ‌وجه در آستانه نزدیکی به زمان رقابت‌های جام‌جهانی درست و پسندیده نیست و بیم آن می‌رود که ادامه آن، تیم ملی را از انسجام اصلی خود دور کند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید آبی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
۰
۰
این بازیكنان برای اینكه كروش خطشان نزند همه كار میكنند البته این در تایید البسه و غیره نیست ولی برای تیم ملی از بازیكنانی كه در تیم نیستند و یا شخص ثالث بپرسید زیرا عكسهای تفریحی با شیر و پلنگ شستن لباس را نشان نمیداد!

نیازمندی ها