امسال قیمت خرید تضمینی گندم همپای قیمت جهانی است

7 میلیون تن گندم درکشورخریداری می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش تولید گندم در سال‌جاری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم هفت میلیون تن گندم از کشاورزان در مناطق مختلف کشور خریداری ‌شود.
کد خبر: ۶۶۹۸۲۴

به گزارش مهر، محمود حجتی در حاشیه بازدید از سیلوهای خرید گندم و کلزا در دشت عباس شهرستان دهلران افزود: امسال قیمت تضمینی خرید گندم همپای قیمت جهانی تعیین می‌شود و قیمت خرید تضمینی از کشاورزان منطقی است.

وی با اشاره به این‌که دولت برای خرید گندم از طریق سیلو‌ها و مراکز خرید تعاون روستایی حضور فعال دارد، گفت: بر این اساس نظارت‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته حجتی، منابع خرید گندم در اختیار سازمان تعاون روستایی و شرکت‌های غله استان‌ها قرار گرفته و امیدواریم امسال مشکل برای تحویل گندم کشاورزان به دولت پیش نیاید تا بحث قاچاق گندم در کشور نداشته باشیم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: متاسفانه بیشترین وابستگی مواد غذایی ما در کشور در زمینه تامین روغن است، زیرا ضریب خود اتکایی ما در بحث روغن کمتر از 10 درصد است.وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ای درباره افزایش محصولات کشاورزی تهیه کرده که مهم‌ترین آن مربوط به روغن مصرفی است و طبق برنامه پنجساله بخش قابل توجهی از کمبود روغن در کشور حل می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: امیدواریم طی ده سال آینده 70 درصد نیاز کشور درباره روغن را در داخل تامین کنیم.

وی با اشاره به این‌که وزارت جهاد کشاورزی به دنبال توسعه کشت کلزا در کشور است، افزود: برنامه‌هایی درباره پشتیبانی فنی، ماشین‌آلات بذر و کود و از همه مهم‌تر خرید به موقع آن داریم و کلیات این طرح به تائید مسئولان عالی کشور رسیده است.

حجتی عنوان کرد: متاسفانه سیستم ساز و کار در واردات روغن در کشور طوری است که توجهی به تولیدات داخلی نشده است، این در حالی است که باید به سمتی پیش برویم که به تولیدات داخلی بیشتر بها دهیم.وی افزود: افرادی که در کار واردات و توزیع روغن‌های وارداتی در کشور هستند برنامه‌های دولت و همکاری و هماهنگی لازم برای حمایت از تولید داخلی را مد نظر قرار دهند و گرنه طبق قانون با این افراد رفتار می‌شود.وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: نگاه ما به تولید داخلی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی است که به این صورت بتوانیم از کشاورزان حمایت ویژه داشته باشیم.

وی با بیان این‌که دولت در استان ایلام توجه ویژه‌ای به موضوع‌های آب، خاک، جنگل و مراتع دارد، گفت: طرح‌هایی در شمال و جنوب استان ایلام در دست اجراست و برنامه‌های خوبی در بخش منابع طبیعی در حال انجام است.

حجتی عنوان کرد: توسعه منابع آب و خاک با توجه به بارش‌های خوب منطقه‌ای و آب‌های مرزی که از قبل در حال بررسی بهره‌داری از آنها هستیم در حال انجام است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها