با گسترش اعتراض ها در اوکراین، مناطق بیشتری در شرق این کشور در کنترل مخالفان دولت موقت قرار گرفت.
کد خبر: ۶۶۹۱۷۴
شرق اوکراین به کنترل مخالفان درآمد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه ، رییس‌ جمهور موقت اوکراین با اشاره به پیوستن شمار دیگری از نظامیان کشورش به مخالفان ، اذعان کرد: مناطق شرقی از کنترل دولت خارج شده‌اند.

مخالفان دولت غربگرای اوکراین با تصرف ساختمان های دولتی، کنترل دوازده شهر را در شرق اوکراین در دست گرفته اند.

معترضان درپی برگزاری همه پرسی و الحاق به روسیه هستند.

وزارت امور خارجه اوکراین روز چهارشنبه از بازداشت وابسته نظامی روسیه در کیف به اتهام جاسوسی و عنصر نامطلوب اعلام شدن او خبر داد.

وزارت امور خارجه اوکراین در بیانیه ای اعلام کرد: وابسته نظامی سفارت روسیه در اوکراین به علت اقدامات خارج از جایگاه دیپلماتیک خود، شیوه ای که در دیپلماسی ، فعالیت جاسوسی عنوان می شود، عنصر نامطلوب اعلام شد.

این وزارتخانه بدون پرداختن به جزئیات اعلام کرد دستگاه های امنیتی اوکراین این دیپلمات روس را که از او اسم برده نشد روز چهارشنبه هنگام ارتکاب جرم بازداشت کردند.

خبرگزاری اینترفاکس گزارش داد او باید در اولین فرصت اوکراین را ترک کند.

همچنین الجزیره انگلیسی اعلام کرد: اوکراین وارد چهارمین روز تعطیلی ملی خود شده است اما در مرکز کی یف خودروهای زرهی در اطراف ساختمانهای مهم دولتی مستقر شده اند تا از آنها در برابر هجوم افراد مسلح محافظت کنند.

رئیس جمهور موقت اوکراین هشدار داده است در ایام تعطیلات احتمال تنش و خشونت وجود دارد و به نیروهای امنیتی دستور داده است اجاره خشونت و ناآرامی را ندهند.

در بسیاری از ساختمانهای دولتی تک تیراندازان مستقر شده اند.

مقامات کی یف نگران هستند مناطقی نظیر اودسا و خود پایتخت به اندازه دونتسک در شرق اوکراین آسیب پذیر باشد. هم اکنون شهر دونتسک بیشتر در کنترل عناصر جدایی طلب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها