در پاسخ به اظهارات سیاستمداران اروپایی و ناتو؛

لاوروف: روسیه هیچ تمایل و نیازی به حمله به کشوری ندارد

مقامات اوکراینی از درگیری های شدید مسلحانه در شهر دراماتورسک در شرق این کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۶۹۷۷۵
نبرد شدید در شرق اوکراین

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ شبکه تلویزیونی پرس تی وی به نقل از مقامات اوکراینی از درگیری های شدید مسلحانه در شهر دراماتورسک در شرق این کشور خبر داد.

درگیری های اخیر در شرق اوکراین میان جدایی طلبان مخالف دولت غربگرای اوکراین و نیروهای امنیتی این کشور تاکنون شماری کشته و زخمی برجای گذاشته است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، کراماتورسک (دراماتورسک) کمتر از ده کیلومتر با اسلاویانسک مرکز افراد مسلح جدایی طلب فاصله دارد.

هم اکنون درگیری های خشونت باری بین دو طرف در جریان است زیرا نیروهای اوکراینی سعی دارند باردیگر کنترل بیشتر مکان های اطراف اسلاویانسک را در اختیار بگیرند تا زمینه را برای ورود به این شهر فراهم کنند.

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد هم مقامات کیف هم حامیان آنها در غرب مستقیما مسئول کشتار در شهر اودسای اوکراین هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از مسکو، دمیتری پسکوف اعلام کرد: «کیف و حامیان غربی آن در واقع تحریک به خونریزی می‌کنند و مسئولیت مستقیم آن را برعهده دارند».

دهها نفر روز جمعه در یک آتش‌سوزی در اودسا جان باختند و شماری دیگر نیز به ضرب گلوله در درگیری بین گروه‌های حامی و مخالف روسیه در خیابان‌های این بندر واقع در حاشیه دریای سیاه زخمی شدند.

شورای شهر اودسا در پی حوادث روز جمعه و کشته شدن بیش از 40 نفر در این شهر، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

شبکه تلویزیونی المیادین شمار زخمی ها را 174 و شمار کشته ها را 43 تن اعلام کرده است.

خبر دیگر این که نماینده ویژه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز شنبه اعلام کرد ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا که از بیش از یک هفته پیش به دست هواداران روسیه در شهر اسلاویانسک ، در شرق اوکراین بازداشت شده بودند ، آزاد شدند.

newsQrCode
برچسب ها: اوکراین روسیه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها