وزیر سابق دادگستری آمریکا:

وطنم ظالمانه سلطه گری می کند

وزیر سابق دادگستری آمریکا تصریح کرد: من متاسفم که وطن من کشوری است که تلاش می کند سلطه خود را بر جهان به طور ظالمانه گسترش دهد.
کد خبر: ۶۶۹۱۶۴
وطنم ظالمانه سلطه گری می کند

به گزارش واحد مرکزی خبر ، رمزی کلارک وزیر سابق دادگستری آمریکا در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین درباره اینکه آمریکا و هم پیمانانش تا چه اندازه توانسته اند در ایجاد ترس از تروریسم موفق باشند و در سایه آن بتوانند سیاست های خود را در حمله به کشورهای دیگر اجرا کنند،گفت: من متاسفم که وطن من کشوری است که تلاش می کند سلطه خود را بر جهان به طور ظالمانه گسترش دهد و از کشورهای مختلف با استفاده از خشونت و تهدید به مرگ ، سوء استفاده کند. این یک اقدام مردود و غیر قابل قبول است و با هیچ یک از معیارهای اخلاقی قابل قبول نیست.

وی افزود: حمله هواپیماهای بدون سر نشین آمریکا بهترین دلیل است زیرا آنان در قبال این اقدامات ضد انسانی اصلا محاکمه نمی شوند. این هواپیماها از آمریکا پرواز می کنند و می بینیم که مثلا به یک خانه نزدیک می شوند و بدون اینکه بدانند در آن خانه کیست آنجا را بمباران می کنند. این اقدامات غیر قابل توجیه است و نمی توان به این بهانه انسان های بی گناه را به قتل رساند و هیچ قانون داخلی و هیچ قانون بین المللی نیز این اجازه را نمی دهد.

وزیر سابق دادگستری آمریکا در ادامه گفت: آنها به قوانین بین المللی احترام نمی گذارند و بدون هدف انسان ها را می کشند.

وی در پاسخ به اینکه آمریکا زیر سایه حمایت های بین المللی دست به این اقدامات می زند مثلا در عراق خود سرانه عمل می کند گفت: من در طول عمرم حامی قوانین بین المللی و قدرت آن در برقراری صلح بوده ام. این یک نقش اساسی است ، گام های بزرگی که سازمان ملل در طول تاریخ برداشته است اما در طی گذر زمان قوانین این سازمان بین المللی غیر قابل اجرا شده است ، نیاز به اصلاح دارد و نمی توان پذیرفت که شورای امنیت از پنج عضو دائم و بدون تغییر تشکیل شود. شاید عملکرد آنها قابل نقد باشد و مجمع عمومی نیز که از همه کشورهای عضو تشکیل شده است از هیچ قدرتی برخوردار نیست. این مجمع فقط بلد است به اعضای پنجگانه شورای امنیت جایزه صلح بدهد. درهر حال نمی توان اقدامات اعضای دائمی شورای امنیت را پذیرفت چرا که منجر به دیکتاتوری شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها