آغاز ساخت خط 3 قطار شهری مشهد

شهردار مشهد از آغاز عملیات اجرایی پروژه خط 3 قطار شهری مشهد طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۶۶۷۲۶۳

سیدصولت مرتضوی با اشاره به این‌که مطالعات پروژه خط 3 قطار شهری مشهد به پایان رسیده است، افزود: اجرای خطوط قطار شهری از عهده هر پیمانکاری برنمی‌آید و در حال مذاکره با پیمانکاران مختلف هستیم. وی با اشاره به بازدید سخنگوی دولت از پروژه‌های شهری مشهد یادآور شد: در این بازدید، دستور برای تامین سهم دولت در اوراق مشارکت خط 3 قطار شهری داده شد.

برای پروژه‌های دیگر نیز مقرر شد بزودی جلسه‌ای با حضور استاندار در تهران برگزار شود تا بتوانیم در خصوص بخشی از مشکلات مشهد از قبیل حمل و نقل عمومی و بافت‌های فرسوده تصمیم‌گیری کنیم.

ابوالفضل میرزایی فیض‌آباد، مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد نیز در بازدید نوبخت از خط 2 خاطرنشان کرد: در صورت تامین اعتبار دولتی، 80 درصد عملیات اجرایی خط 2 قطار شهری مشهد تا پایان امسال به پایان خواهد رسید.

محسن برزویی، شهردار منطقه ثامن مشهد نیز در بازدید سخنگوی دولت از پروژه بافت فرسوده پیرامون حرم مطهر رضوی به ارائه توضیحاتی درباره این پروژه پرداخت و گفت: این پروژه از سال 79 آغاز شده است و تا سال 97 به اتمام خواهد رسید.

وی وجود پلاک‌های ریزدانه، نبود زیرساخت‌ها، نبود مدیریت واحد و تامین‌نشدن منابع ارزان‌قیمت را از مشکلات اجرای این پروژه عنوان کرد.

برزویی با بیان این‌که اعتبار اولیه پروژه هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، تصریح کرد: اکنون برای اتمام پروژه باید 17 هزار میلیارد تومان دیگر اختصاص یابد و دلیل این تفاوت قیمت، ریزدانه بودن پلاک‌ها و تفاوت در شیوه‌های تامین منابع است.

به گزارش ایسنا، شهردار منطقه ثامن مشهد با اشاره به این‌که در پروژه بازسازی بافت فرسوده پیرامون حرم، 167 پروژه اقامتی در دست اقدام است، افزود: از این تعداد تاکنون 40 پروژه به بهره‌برداری رسیده است، اما هیچ یک از آنها موفق به دریافت تسهیلات بانکی نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کمک دولت در تامین زیر‌ساخت‌ها در تسریع روند اجرای این پروژه، موثر خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها