خبر سلامت

کمبود ویتامین D مادر سلامت دندان‌ کودک را تهدید می‌کند

پزشکان کانادایی در یک بررسی جدید دریافته‌اند کمبود ویتامین D در مادران باردار با افزایش خطر پوسیدگی دندان‌ها در کودکان آنها مرتبط است.
کد خبر: ۶۶۵۹۳۰

به گزارش ایسنا، در مطالعات پیشین آشکار شده بود به طور کلی کمبود ویتامین D در مادران می‌تواند با آسیب‌دیدگی مینای دندان در نوزادان مرتبط باشد و در نتیجه خطر پوسیدگی دندان در کودکان را افزایش می‌دهد. طبق بررسی‌های این محققان، سطح ویتامین D پس از زایمان به طور قابل ‌توجهی در زنانی که فرزندشان به پوسیدگی دندان مبتلا شدند، پایین بوده است. درواقع، بهبود وضعیت تغذیه در طول تشکیل دندان‌ها و سال‌های نخست زندگی می‌تواند خطر پوسیدگی را در این کودکان کاهش دهد. بر این اساس، اقدامات پیشگیرانه باید در دوران بارداری و از طریق دریافت مواد مغذی یا مکمل‌های ویتامین D انجام شود.

ارتعاش‌درمانی موثر در درمان آرتروز

یک متخصص فیزیوتراپی عنوان کرد: به‌کارگیری شیوه‌های جدید درمانی در حداقل زمان ممکن که بتواند علائم بیماران مبتلا و هزینه‌های درمانی را کاهش دهد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر ابراهیم عباسی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: مبتلایان به آرتروز اغلب از ضعف عضلانی، افزایش وزن و کاهش تحرک رنج می‌برند و از سوی دیگر تمایل چندانی برای رعایت رژیم‌های غذایی طولانی‌مدت و نیز پرداختن به ورزش‌های هوازی از خود نشان نمی‌دهند که شاید دلیل آن نداشتن فرصت کافی، وجود درد و کاهش دامنه حرکتی در زانو باشد، به طوری که این بیماران پس از مدتی کوتاه این روش‌های درمانی را رها می‌کنند.

وی تاکید کرد: به‌کارگیری شیوه‌های جدید درمانی که بتواند در حداقل زمان ممکن علائم بیماران مبتلا و هزینه‌های درمانی آنها را کاهش دهد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود. یکی از تکنیک‌های نوین درمانی، ارتعاش‌درمانی یا ویبراسیون‌تراپی کل بدن است. تحقیقات مختلف درباره سیستم ارتعاش درمانی نشان داده‌ است در کمترین زمان ممکن می‌توان حداکثر نتیجه را در زمینه افزایش قدرت و بهبود دامنه حرکتی به دست آورد.

وی ادامه داد: ویبراسیون‌تراپی از طریق تاثیر روی سیستم‌های عصبی و عضلانی بدن باعث بهبود قدرت عضلانی می‌شود و حتی در مقایسه با روش‌های معمول مثل ورزش‌های تقویتی عضلات را با سرعت بیشتری تقویت می‌کند.

این تکنیک، روش درمانی خوشایندی است که اثرات مثبتی را نیز روی گردش خون، حرکت، انقباض عضلات و کاهش درد دارد. اهداف اصلی این روش در بیماران مبتلا به این عارضه، کاهش درد و ناراحتی‌های بیمار، افزایش قدرت عضلات، افزایش انعطاف‌پذیری مفاصل و بهبود عملکرد است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها