وزیر امور خارجه در دیدار با نخست وزیر امارات با بیان اینکه تحولات موجود زمینه را برای همکاری های بیشتر دو کشور فراهم آورده است افزود: مذاکرات هسته ای ایران علیه هیچ طرفی نیست و نتایج حاصل از هرگونه توافق به نفع کل منطقه است.
کد خبر: ۶۶۳۳۹۸
توافق هسته‌ای ایران به نفع کل منطقه است

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در دیدار با شیخ محمد بن راشد نخست وزیر امارات و حاکم دوبی ضمن تاکید بر اینکه ما با امارات همواره روابط متناسب و پایداری داشتیم افزود: بستر و زمینه توسعه این روابط بسیار مناسب است و تحولات موجود زمینه را برای همکاری های بیشتر دو کشور فراهم آورده است.

ظریف ادامه داد: رضایت از روند گفت و گوها و توافقات به عمل آمده در جریان دومین نشست کمیسیون عالی مشترک ایران و امارات متحده عربی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه در مذاکرات کمیسیون های عالی نمایندگانی از بخش های دولتی و خصوصی حضور دارند افزود: ما بر اجرایی شدن توافقات تاکید داریم و معتقدیم باید همکاری های عالی بیشتر بین ما و امارات در منطقه خلیج فارس ایجاد شود و منطقه ما امروز از افراط گرایی و تفرقه گرایی و تروریسم رنج می برد و به نفع همه است که مانع این روند شویم.

ظریف در بخش پایانی صحبت های خود نیز گفت: مذاکرات هسته ای ایران علیه هیچ طرفی نیست و نتایج حاصل از هرگونه توافق به نفع کل منطقه است.

نخست وزیر امارات نیز در این جلسه با بیان اینکه سلام من را به رئیس جمهور محترم و معاون اول برسانید گفت: روابط دو کشور در سطح خیلی خوبی قرار دارد و این روابط را پیش از گذشته توسعه و تحکیم خواهیم بخشید.

وی ادامه داد: از نتایج حاصله در نشست کمیسیون عالی خرسندیم و بر اجرای آن ما هم تاکید داریم و اعتقاد داریم توافق هسته ای ایران به نفع کل منطقه است و جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه مهمی در منطقه است لذا توجه به روابط با همسایگان و به ویژه جمهوری اسلامی ایران در اولویت ما قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها