قیمت دوربین​های مداربسته

هنوز مدت زیادی از حضور گسترده چشم‌های الکترونیک یا همان دوربین‌های مداربسته در زندگی شهری ما نگذشته که این امکانات به منازل و حریم خصوصی ما نیز راه یافته است؛ البته این بار برای تامین آسایش و امنیت محل سکونت ما.
کد خبر: ۶۶۳۳۳۴
قیمت دوربین​های مداربسته

شاید زیاد به لزوم استفاده یا تهیه دوربین‌های مداربسته در منزل عادت نداشته باشید و بیشتر به دیدن این وسایل در معابر عمومی و بانک‌ها توجه داشته‌اید اما درنظر بگیرید گسترش روز افزون دستبردها و سرقت از منازل بخصوص در فصل سفر و تعطیلات نوروز می‌تواند دلیلی بر رویکرد شما به این لوازم حفاظتی باشد.

اگر به واقعیت این لوازم محافظتی بنگریم آنها را در دو گروه دید با نور معمولی (روز) و دید در شب خواهیم یافت. اما این انتهای کار نیست چون در همین تقسیم‌بندی ساده دنیایی از فناوری و البته برندهای مختلف وجود دارد آن هم دقیقا زمانی که شما سردوراهی انتخاب قرار دارید و به فکر خرید یکی از این وسایل هستید.

به طور کلی اگر قصد برقراری سیستم حفاظتی دوربین مدار بسته برای منزل یا شرکت خودتان را دارید باید تعدادی ابزار و لوازم مختلف الکترونیک که عبارتند از دوربین، دستگاه DVR یا ضبط‌کننده، هارددیسک، تلویزیون و مقداری کابل و سیم را کنار هم قرار دهید تا در نهایت یکی از انواع مختلف این نوع دستگاه‌ها را در اختیار داشته باشید و با اطمینان کامل از منزل خارج شوید.

اگر از کشورهای سازنده این دستگاه‌ها بخواهید باید دوباره بار سفر به همان کشورهای کره جنوبی و چین ببندیم، هرچند محصولات چینی به‌رغم کیفیت نامطلوب یکه‌تاز میدان است. در حالی که با مراجعه به دنیای مجازی و البته آگهی‌های روزنامه نام بسیاری از کشورها از جمله تایوان و حتی کشورهای اروپا را می‌شنوید.

قبل از خرید به کیفیت تصویر توجه کنید

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید هنگام خرید این محصول درنظر بگیرید تا بتوانید به امنیت و توانایی سیستم مورد استفاده خود اعتماد کنید کیفیت و وضوح تصاویر ضبط‌شده توسط لنز دوربین‌های مورد استفاده است. بنابراین هنگام خرید خوب به نوع و کیفیت CCD آنها دقت کنید. این در حالی است که سه نوع لنز در دوربین‌های یادشده استفاده می‌شود که عبارتند از:

لنزهای با فاصله کانونی ثابت: این لنزها گهگاه با نام منو فوکال (monofocal) هم خوانده می‌شوند. همانطور که از نام آنها مشخص است این لنزها زمانی کاربرد دارند که تصویر دوربین هنواره در فاصله ثابت از دوربین قرار دارد و در طول کار دوربین نیازی به تغییر فوکوس دوربین نیست. این لنزها معمولا در فاصله کانونی بین 3.7 میلی متر تا 75 میلی‌متر وجود دارند.

لنزهای زوم دستی: همان‌طور که می‌دانید لنزهای زوم لنزهایی است که قابلیت بزرگنمایی تصاویر را دارند. با توجه به امکان بزرگنمایی این لنزها عموما از فاصله کانونی بیشتری نسبت به لنزهای عادی برخوردارند. بازه کانونی این دوربین‌ها معمولا به صورت (برای مثال) 6:1 نشان داده می‌شود. این به معنای آن است که بیشترین فاصله کانونی دوربین شش برابر بیشتر از کمترین فاصله کانونی آن است. برای مثال برای یک دوربین 2.3 اینچی با فاصله کانونی 6:1 فاصله کانونی به میلی‌متر بین 12.5 میلی‌متر تا 75 میلی‌متر خواهد بود.

لنزهای زوم اتوماتیک: لنزهای زوم دستی بندرت در دوربین‌های مداربسته مورد استفاده قرار می‌گیرند چرا که تغییر زاویه دید و زوم برای این لنزها یک نیاز حیاتی است. در این لنزها یک موتور DC وضیفه تنظیم زوم دوربین را از دور برعهده دارد. در این لنزها فاصله کانونی به وسیله خود لنز و با تغییر زوم دوربین تنظیم می‌گردد. این لنزها از قابلیت انعطاف‌پذیری بسیار بالاتری نسبت به لنزهای عادی برخوردارند. اما یکی از عیب‌های مهم این لنزها فوکوس اتوماتیک آنهاست چرا که ممکن است محل فوکوس شده با لنز محل مورد نظر شما نباشد و در این صورت باید با تغییر زوم دوربین یا محل مورد نظر تصویری بسازید که فوکوس روی فاصله مناسب صورت گیرد. از لنزهای اتوماتیک عموما بر روی پایه‌های پن تیلت (pan tilt) استفاده می‌شود تا علاوه بر امکان داشتن تصاویر در فاصله‌های متفاوت بتوان تصاویر در زوایای متفاوت هم داشت.بد نیست بدانیم دوربین‌های موجود بازار با توجه به کشور سازنده آنها از قیمت حدود 80 هزار تومان تا انواع ضد سرقت که 400 هزار تومان قیمت دارند استفاده می‌شود و معروف‌ترین آنها برند ZX نام دارد.

اما از این لنزها بگذریم نوبت به دستگاه DVR یا همان سیستم ضبط‌کننده تصاویر است که دارای انواع مختلف با ورودی‌ها (کانال) متفاوت است که می‌تواند از دو تا 16 کانال متغیر باشد نکته بسیار مهم هنگام خرید ابتدا این‌که باید به تعداد کانال‌های آن توجه کنید. پس از آن نیز خروجی‌های متفاوت که امروزه بسیاری دارای خروجی‌های HDMI هستند و تصاویر بسیار با کیفیت‌تری را به مصرف‌کننده ارائه می‌کنند را مورد توجه قراردهید. البته فراموش نکنید این دستگاه باید به یک هارددیسک مجهز شوند تا بتوانند تصاویر ارسالی توسط لنز دوربین را در حافظه خود نگاه دارند که با توجه به میزان ظرفیت این هارد شما مدت‌زمان بیشتری می‌توانید تصاویر را نگهداری کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها