مجید صالح جانشین امید نمازی

مربی استقلال دستیار کروش شد

جنگ داخلی در فوتبال نیجریه

عقاب ها سقوط می کنند؟

کشی مرد لجبازی است و این مساله به مشکلات میان او و فدراسیون فوتبال نیجریه دامن زده است.
کد خبر: ۶۶۲۷۷۷
عقاب ها سقوط می کنند؟


استفان کشی در مقام سرمربی، سال گذشته توانست به انتظار مردم نیجریه پایان دهد و آنها را قهرمان آفریقا کند، اما این روزها اختلافاتش با مدیران فدراسیون فوتبال نیجریه بشدت شرایط تیم را تحت تاثیر قرار داده و ممکن است به یک افتضاح بزرگ در جام جهانی منجر شود.

زمانی که استفان کشی پس از قهرمان کردن نیجریه در جام ملت‌های آفریقا تهدید به استعفا کرد، در نگاه اول این مساله ترفندی ساده به نظر می‌رسید اما اکنون اگر صحبت از استعفا و ترک تیم کند، همه این مساله را جدی خواهند گرفت.

او همیشه خواستار محیطی پایدار برای خود بوده تا بتواند با تمرکز کامل نیجریه را رهبری کند. جلسه هفته قبل او با وزیر ورزش نیجریه به منظور حل این اختلافات تشکیل شد اما هنوز خبری خوشحال‌کننده از این جلسه و نتایج آن به گوش هواداران فوتبال نیجریه نرسیده است.

کشی مرد لجبازی است و این مساله به مشکلات میان او و فدراسیون فوتبال نیجریه دامن زده است. فدراسیون‌نشینان نیز مادامی که روحیه مغرور وخودپسند کشی را بینند، عقب نخواهند نشست و اختلافات برجا می‌ماند.

سال قبل کشی تیم ملی فوتبال نیجریه را قهرمان آفریقا کرد. این اولین افتخار مهم نیجریه پس از 19 سال محسوب می‌شد. ترکیب نیجریه در راه رسیدن به این مهم شاید ضعیف‌ترین ترکیب این تیم در 19 سال اخیر بوده و این مساله ارزش کار کشی را چند برابر می‌کند.

معروف‌ترین بازیکن تیم نیجریه، جان اوبی میکل بود؛ بازیکنی که در چلسی تنها یک بازیکن ذخیره محسوب می‌شود. این در حالی است که در دوره‌های قبل، نیجریه با انبوهی از بازیکنان حاضر در رقابت‌های اروپایی، هرگز نتوانست از سکوی اول بالا برود. کشی تیمی کاملا تاکتیکی ساخته بود که متکی به هیچ بازیکنی نبود و ستاره اصلی آن، این مربی جوان بود.

با چنین عملکردی بسیار طبیعی است اگر فدراسیون فوتبال نیجریه به دنبال حفظ کشی باشد، اما دامنه اختلافات کشی با فدراسیون و کمیته فنی‌اش آن‌قدر زیاد شده که مسئولان فوتبال نیجریه هیچ ترسی از کنار گذاشتن او ندارند.

هفته گذشته فدراسیون فوتبال نیجریه نامه‌ای خطاب به کشی نوشت که به روزنامه‌ها و رسانه‌های نیجریه نیز راه پیدا کرد. آنها در این نامه از کشی پرسیده بودند چرا به جای شرکت در جلسه کمیته فنی فدراسیون به یک میزگرد رسانه‌ای تبلیغاتی رفته است.

فدراسیون فوتبال نیجریه همچنین از کشی درخواست کرده بود لیست موقت 35 نفره بازیکنانش را برای حضور در جام جهانی اعلام کند که این مساله نیز با بی‌توجهی کشی همراه شد. او معتقد بود هنوز برای اعلام لیست هر چند موقت، زود است. کشی در پاسخ به فدراسیون فوتبال اعلام کرد ترجیح می‌دهد به جای اعلام لیست موقت، لیستی 25 نفره‌ را ماه آینده اعلام کند.

این مسائل تنها بخشی از مشکلات کشی با فدراسیون فوتبال نیجریه است که این روزها دیگر تبدیل به یک لجبازی بچگانه شده است. مشکلات مالی کشی و فدراسیون از دیگر مسائلی است که فوتبال ملی نیجریه را تحت تاثیر قرار داده است. فدراسیون فوتبال بتازگی اعلام کرد پولی برای پرداخت به کشی در اختیار ندارد. آنها همچنین قصد دارند مربی خارجی را در کنار کشی قرار دهند تا بیش از گذشته به مسائل پیرامون تیم نزدیک شوند اما مطمئنا کشی به این سادگی‌ها تن به چنین اتفاقی نخواهد داد.

ماه ژوئن سال گذشته زمانی که نیجریه از دور رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها کنار رفت، رئیس فدراسیون فوتبال نیجریه در اظهار نظری جنجالی عنوان کرد کشی دیگر هیچ احساس مسئولیتی در انتخاب ترکیب تیم از خود نشان نمی‌دهد. از همان زمان بود که نیجریه با سرعت بیشتری در سراشیبی سقوط در گرداب اختلافات داخلی قرار گرفت.

سربازان استفان کشی این روزها به هیچ عنوان احساس آرامش نمی‌کنند و با ادامه این اختلافات ممکن است عملکرد آنها در جام جهانی برزیل بشدت تحت تاثیر قرار گیرد. تنها این کشی است که می‌تواند با صبر و از خود گذشتگی شرایط تیم را بهبود ببخشد. نیجریه این روزها بیشتر از آن​که به تاکتیک‌های کشی نیاز داشته باشد، به حوصله و عقب‌نشینی او پیرامون اختلافات محتاج است.

betfair / مترجم: بهنام جعفرزاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها