ضوابط معافیت تحصیلی اعلام شد

دانش آموزانی که از سال 91 به بعد در مقطع اول متوسطه شروع به تحصیل نموده اند ، باید حداکثر تا سن 20 سالگی در مقطع متوسطه فارغ التحصیل گردند.
کد خبر: ۶۶۱۰۱۹
ضوابط معافیت تحصیلی اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ علی موسی زاده گفت: دانشجویان ورودی سال 90 به بعد چنانچه در سنوات تحصیلی تعیین شده فارغ التحصیل نشوند و ناچار باشند از مهلت معرفی یکساله پس از آن، جهت فارغ التحصیلی استفاده کنند، از ادامه تحصیل آنان در مقطع بالاتر، قبل از اعزام به خدمت یا اخذ معافیت های قانونی، ممانعت خواهد شد.

دانش آموزانی که از سال 91 به بعد در مقطع اول متوسطه اعم از دبیرستان ها، هنرستان ها، فنی و حرفه ای و دانش آموزان مدارس استثنایی شروع به تحصیل کرده اند، باید حداکثر تا سن 20 سالگی در مقطع متوسطه فارغ التحصیل گردند درغیر این صورت معافیت تحصیلی به آنان تعلق نخواهد گرفت و نمی توانند در دانشگاه ادامه تحصیل دهند.

دانش آموزانی که در مهرماه سال 91 ، در مقطع دوم متوسطه و یا بالاتر شروع به تحصیل کرده اند برای اخذ دیپلم حداکثر تا 22 سالگی تمام و برای اخذ پیش دانشگاهی حداکثر تا 24 سالگی تمام مهلت ادامه تحصیل دارند و در صورتی که در اوسط سال تحصیلی مهلت یاد شده به پایان رسد مشمولان می توانند از مهلت معرفی یکساله پس از آن استفاده کرده و سال تحصیلی را به اتمام رسانند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان شمالی افزود: دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی موظفند چنانچه نیاز باشد دانشجو از فرصت اعطایی کمیسیون موارد خاص استفاده کند حداکثر سه ماه پس از خاتمه مهلت قانونی مراتب را به وظیفه عمومی محل استقرار اعلام نمایند، درغیر این صورت با پیشنهاد کمیسیون موارد خاص دانشگاه مبنی بر استفاده از مهلت ارفاقی موافقت نخواهد شد.

سرهنگ موسی زاده گفت: دانش آموزانی که در ابتدای سال تحصیلی در مقطع متوسطه ثبت نام می نمایند چنانچه به سن 18 سالگی تمام رسیده باشند، باید توسط دبیرستان ها به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) معرفی تا معافیت تحصیلی نامبردگان در سامانه وظیفه عمومی صادر شود در غیر اینصورت مجاز به ثبت نام در دبیرستان یاهنرستان نبوده و حق ادامه تحصیل نخواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها