هفته بیست و نهم بوندسلیگا

شکست ناپذیر بالاخره شکست خورد

کد خبر: ۶۵۹۶۴۱
فوتبال و روز ورزش در خدمت توسعه و صلح


امروز فوتبال ایران در آزمونی تازه قرار می‌گیرد. هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال که به نوعی می‌تواند سرنوشت قهرمانی یکی از تیم‌های بالای جدول را مشخص کند هیجان تازه‌ای در بین تیم‌ها و مردم علاقه مند به فوتبال به وجود آورده است که باید با دیده احترام به این حمایت‌های مردمی نگریست.

فوتبال که در حوزه‌های متعدد اجتماعی جایگاه ویژه‌ای دارد بازی‌های امروز و هفته پایانی را فرصت مغتنمی می‌شمارد تا این پایگاه های مردمی را با ایجاد باورهای مثبت بیش از پیش حفظ کند. باورهایی که به دور از اتهام تبانی و دور زدن واقعیت‌ها رنگ زندگی می‌گیرد و مردم را به ادامه زندگی با فوتبال امیدوار می‌کند. تیم‌های مدعی قهرمانی در لیگ برتر می‌خواهند این باورها را با بازی‌های جوانمردانه پررنگ کنند. بنابراین در روزی که به طور تصادفی با روز جهانی «ورزش در خدمت توسعه و صلح» یکی شده، اهالی فوتبال می‌خواهند فوتبالی درهمه ابعاد که با روح ورزش منافات نداشته باشد، به نمایش بگذارند.

کمیته بین‌المللی المپیک امروز ششم آوریل 2014 را به‌عنوان روز جهانی «ورزش در خدمت توسعه و صلح» برای اولین بار جشن خواهد گرفت. روز ششم آوریل در واقع آغازگر نخستین دوره بازی‌های المپیک تابستانی مدرن در سال 1896 به میزبانی یونان بوده و به همین دلیل کمیته بین‌المللی المپیک با برگزاری جشنی در این روز به عنوان ورزش در خدمت توسعه و صلح در نظر دارد توجه جهانیان را به این امر بیشتر کند.

این رویداد جدید در واقع فرصتی برای جشن گرفتن و ارتقای ورزش به عنوان ابزاری نو و موثر جهت تغییر مثبت برای جامعه و افراد در سراسر جهان است. این روز مصادف شده با هفته ماقبل پایانی لیگ برتر فوتبال که در آن تیم‌ها تلاش می‌کنند هر گونه شائبه را در به دست آوردن نتایج ازبین ببرند و با فوتبال پاک حق را به حقدار برسانند.

امروز بساط بازی‌های المپیک با گستردگی و استقبال کشورهای دنیا پهن نیست. پرچم المپیک نیز به اهتزاز درنمی‌آید اما پیام المپیک در روح و جان فوتبالیست‌های ایرانی جاری است که باید مردانه به میدان رفت و شایستگی را در رقابتی توامان با حریف، از آن خود کرد.امروز در فوتبال باشگاهی ایران روز دیگری است که خارج از شعار‌ها و حاشیه‌ها به باورهای مردمی در ادامه زندگی مردم با فوتبال کمک می‌کند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها