مشاور ارشد رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: طرح جامع گردشگری آبادان و خرمشهر با هدف احیای وضعیت اقتصادی این دو شهر به اجرا درمی‌آید.
کد خبر: ۶۵۹۳۹۸
اجرای طرح جامع گردشگری در آبادان و خرمشهر

به گزارش مهر، اکبر ترکان در جریان بازدید از محدوده جدید منطقه آزاد اروند افزود: با وجود گذشت 25 سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز شهرهای آبادان و خرمشهر به طور مناسب احیا نشده است و مردمان این دو شهر به لحاظ اقتصادی در وضعیت مطلوبی قرار ندارند.

وی با تاکید بر این‌که دولت مصمم بر احیا و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم شهرهای آبادان و خرمشهر است، گفت: اتصال راه‌آهن ایران به بصره و موضوع لایروبی اروندرود به عنوان نقطه اتکاء اصلی منطقه در بحث اقتصادی به عنوان دو شاخصه مهم و قابل توجه برای بهبود وضعیت اقتصادی و تغییر وضعیت موجود این دو شهر است.

به گفته وی، اجرای طرح گردشگری حلال سبب تحقق اهداف دولت در جهت ایجاد شور و نشاط در میان مردم و بهبود وضعیت آنها می‌شود.

مشاور ارشد رئیس‌جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور از شهرک‌های صنعتی، خدماتی و تولیدی، صنایع پتروشیمی و نفتی و راه‌اندازی پروژه بزرگ فولاد در منطقه آزاد اروند به عنوان ظرفیت‌های قابل توجه و استناد برای توسعه بخش صنعتی منطقه نام برد.

وی با اشاره به انجام برنامه‌ریز‌ی‌هایی جهت بهبود وضعیت اقتصادی منطقه به لحاظ صنعتی، گردشگری، تجارت و خدمات اظهار کرد: با اجرایی‌شدن برنامه‌های پیش‌بینی شده، وضعیت اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر نیز نوسازی شده و بهبود می‌یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سید حسن گیتی پسند
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۷
۰
۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها