بی‌شک فوتبال پولسازترین رشته ورزشی است و فوتبالیست‌ها ازجمله ثروتمندترین ورزشکاران دنیا به شمار می‌روند، اما در کنار آن رشته‌های پولساز دیگری هم وجود دارد که نمی‌توان بسادگی از کنار آنها گذشت.
کد خبر: ۶۵۸۷۰۸

تنیس یکی از همین رشته‌هاست. دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبی که بتازگی روی وب‌سایت خود منتشر کرده به پردرآمدترین تنیسورهای جهان در سال 2013 اشاره کرده است.

راجر فدرر (سوئیس)

مجموع درآمد: 71.5 میلیون دلار

راجرر فدرر، متولد هشتم آگوست 1981 در بال سوئیس است.

این تنیسور سی و دو ساله که یک متر و 85 سانتی‌متر قد دارد، سال 2009 ازدواج کرده و اکنون صاحب دو فرزند است: «میلا رز» و «شارلن ریوا» فدرر. او با چند کمپانی تجاری ازجمله نایک، ویلسون، رولکس و کردیت سوئیس قرارداد تبلیغاتی دارد و از این قراردادها مبلغی بالغ بر 65 ‌میلیون دلار دریافت کرده است.

نوواک ژوکوویچ (صربستان)

مجموع درآمد: 26.9 میلیون دلار

دومین مرد تنیسور این فهرست است که توانسته نام خود را به عنوان یکی از پردرآمدترین تنیسورهای سال 2013 مطرح کند. نوواک ژوکوویچ، متولد بیست و دوم می 1987 در بلگراد صربستان است. این تنیسور بیست و شش ساله که یک متر و 88 سانتی‌متر قد دارد، از سال 2003 میلادی به صورت حرفه‌ای در ورزش تنیس مشغول به فعالیت است. او بالغ بر 14 میلیون دلار از قرارداد با اسپانسرهای خود دریافت کرده است.

ماریا شاراپووا (روسیه)

مجموع درآمد: 29 میلیون دلار

ماریا شاراپووا، متولد نوزدهم آوریل 1987 در نیاگان روسیه است. این تنیسور بیست و شش ساله نخستین تنیسور زن روس است که توانسته به موفقیت‌های چشمگیری در این ورزش دست پیدا کند. او از نوزدهم آوریل 2001 به صورت حرفه‌ای وارد این ورزش شد و یکی از بزرگ‌ترین حامیان مالی او نایک است. علاوه بر این، او سال گذشته کارخانه آبنبات‌سازی خود را به نام «Sugarpova» تاسیس کرد.

رافائل نادال (اسپانیا)

مجموع درآمد: 26.4 میلیون دلار

آسیب‌دیدگی زانو باعث شد رافا به مدت هفت ماه از میادین به دور باشد، اما او در سال 2013 به میادین بازگشت تا دوباره در مسابقات مردان هنرنمایی کند. مهم‌ترین اسپانسرهایی که از رافائل نادال حمایت می‌کنند عبارتند از: نایک، کیاموتورز و باکاردی. رافا بتازگی وارد بازار تجارت شده و به همراه پدرش شرکتی راه‌اندازی کرده است.

سرنا ویلیامز (آمریکا)

مجموع درآمد: 20.5 میلیون دلار

دومین زن تنیسوری است که توانسته به این فهرست راه پیدا کند. سرنا ویلیامز، متولد بیست و ششم سپتامبر 1981 در ایالت میشیگان آمریکاست و اکنون 31 سال دارد. او یک متر و 75 سانتی‌متر قد دارد و مهم‌ترین حامیان مالی او نایک و ویلسون است. سرنا ویلیامز توانسته از قراردادهای تجاری‌اش مبلغی بالغ بر 12 میلیون دلار درآمد کسب کند.

لی نا (چین)

مجموع درآمد: 18.2 میلیون دلار

لی نا، تنها تنیسور آسیایی است که توانسته نام خود را در این فهرست مطرح کند. وی همچنین اولین بازیکن آسیایی است که تاکنون توانسته برنده یک گرانداسلم شود. نایک، رولکس، مرسدس بنز، سامسونگ و چند شرکت چینی ازجمله اسپانسرهای مالی عمده وی به شمار می‌رود. او توانسته با اخذ قرارداد با این کمپانی‌های شناخته شده مبلغی بالغ بر 15 میلیون دلار درآمد کسب کند.

ویکتوریا آزارنکا (بلاروس)

مجموع درآمد: 15.7 میلیون دلار

ویکتوریا آزارنکا، سی و یکم جولای 1989 در مینسک به دنیا آمده و اکنون بیست و چهار ساله است. او از سال 2003 میلادی به صورت حرفه‌ای در رشته تنیس فعالیت می‌کند. این تنیسور یک متر و 83 سانتی‌متری با کمپانی‌های شناخته شده‌ای همچون نایک، ویلسون، آمریکن اکسپرس، سیتی‌زن و ردبول قرارداد دارد. او نخستین تنیسوری است که با ردبول، غول نوشیدنی جهان قرارداد تجاری امضا کرده است.

اندی مورای (اسکاتلند)

مجموع درآمد: 14.9 میلیون دلار

اندی مورای، متولد پانزدهم می 1987 میلادی در گلاسکو اسکاتلند و اکنون بیست و شش ساله است. این تنیسور یک متر و 90 سانتی‌متری در مسابقات بین‌المللی مهمی شرکت کرده است که می‌توان به کسب قهرمانی در مسابقات تنیس آزاد آمریکا ۲۰۱۲ و مسابقات تنیس آزاد ویمبلدون ۲۰۱۳ اشاره کرد. در حال حاضر، مهم‌ترین حامیان مالی او آدیداس و بانک سلطنتی اسکاتلند است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها