حدادعادل: کتاب دکتر دارابی اندوخته‌ای برای انتخابات آتی خواهد بود

تجلیل از نویسنده «جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم»

چهارشنبه شب موسسه همشهری میزبان جمعی از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه بود که برای تجلیل از دکتر علی دارابی، پژوهشگر و نویسنده کتاب «جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم» گردهم آمده بودند.
کد خبر: ۶۵۵۵۹۰

به گزارش روابط عمومی سیما، در این مراسم چهره‌هایی از جمله،‌ دکتر غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، مجتبی شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران، علی‌معلم دامغانی شاعر و رئیس فرهنگستان هنر، دکتر مهدی ذاکری مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری، دکتر یونس شکرخواه عضو هیات علمی دانشگاه تهران و نیز جمعی از اندیشمندان، اصحاب قلم، نویسندگان و روزنامه‌نگاران حضور داشتند.

نخستین سخنران این مراسم غلامعلی حدادعادل بود که در سخنانی ضمن قدردانی از دکتر علی دارابی، درباره اهمیت انتشار این اثر، بازخورد آن در جامعه و ضرورت آن برای بررسی انتخابات گذشته سخن گفت و از آن به عنوان اندوخته‌ای برای انتخابات آینده یاد کرد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: این اثر برای جامعه‌شناسان و اهل سیاست یک فرصت است و اهل سیاست می‌توانند با مطالعه این اثر حساب‌شده‌تر و علمی‌تر وارد عرصه انتخابات شوند، رفتار خود را تصحیح کنند و بدانند که باید به چه مولفه‌هایی توجه کنند. از طرف دیگر برای جامعه‌شناسان نیز می‌تواند تحقیق میدانی وسیعی باشد.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب به دکتر دارابی برای موفقیت در تالیف و به موسسه همشهری برای موفقیت در انتشار این اثر تبریک گفت.

ذاکری، مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری هم بهره‌گیری از بیانات رهبر معظم انقلاب، نثر روان، مستند بودن به آمار و نمودار و پرهیز از مطول بودن را از ویژگی‌های بارز کتاب جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم برشمرد و با ستایش از نویسنده آن گفت: انتشار این اثر، گویای اهتمام دکتر دارابی به ضرورت دقت نظر در انتخابات است و برای کسانی که قصد تعمق و تامل در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم دارند، موثر است.

علی معلم دامغانی، دیگر سخنران مراسم هم درباره این کتاب توضیح داد: این کتاب ارزشمند است؛ زیرا نویسنده آن درباره موضوع، تجربه عملی دارد و هم از لحاظ تحقیق و علم به این موضوع احاطه کامل دارد.

شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران هم گفت: اهتمام دکتر دارابی به نگارش این اثر با وجود مشغله‌های زیاد کاری وی در حوزه رسانه ملی «ایثارگری بزرگ» است و این نویسنده فاخر و فکور با این کتاب و دیگر آثارش برای اعتلای ذهن و روح شهر تلاش می‌کند.

او ابراز امیدواری کرد؛ این اثر عنصر محرک و سرآغازی برای دست یافتن به آرمانشهر مطلوب باشد.

در ادامه دکتر علی دارابی، نویسنده کتاب «جامعه‌شناسی انتخابات یازدهم» نیز در سخنانی با بازخوانی بخش‌هایی از این اثر گفت: هدف از نگارش کتاب این است که آیا ما می‌توانیم الگوی رای‌دهی ایرانیان را در انتخابات نظام‌مند کنیم یا خیر؟

او افزود: این اثر رفتار انتخاباتی شهروندان ایران را مطالعه می‌کند، به اهمیت صنعت نظرسنجی در انتخابات می‌پردازد، تاثیر‌گذاری و نقش‌آفرینی شبکه‌های اجتماعی، سازمان‌های مردم نهاد و خانواده‌ها و از طرف دیگر فروکاسته‌شدن نقش احزاب در انتخابات را بررسی می‌کند. در پایان این مراسم، لوح سپاس دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، مهندس ضرغامی رئیس سازمان صداوسیما و موسسه فرهنگی مطبوعاتی همشهری به دکتر دارابی اهدا شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها