درباره اقدامات ضد روسی

هشدار تند مسکو به واشنگتن

وزیر خارجه روسیه با هشدار درباره سیاستهای ضد روسی واشنگتن تاکید کرد پیامدهای تحریمهای کاخ سفید علیه کرملین، آمریکایی ها را هم رها نخواهد کرد.
کد خبر: ۶۵۳۳۱۸
هشدار تند مسکو به واشنگتن

صدای روسیه گزارش داد، "سرگئی لاوروف" وزیر خارجه روسیه و "جان کری" وزیر خارجه آمریکا شب گذشته با یکدیگر تلفنی گفتگو کرده و بحران اوکراین و حمایت واشنگتن از جریانهای ضد روسی در این کشور سبب شد تا لاوروف هشدار تندی را به کری بدهد.

لاوروف درباره پیامدهای اقدامات نسنجیده و عجولانه ای که می تواند به روابط دو کشور آسیب برساند، هشدار داده است. وزیر امور خارجه روسیه در این گفتگو درباره طرح اعمال تحریم علیه مسکو که می تواند به روابط آمریکا و روسیه لطمه بزند، هشدار داده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف و کری در این تماس تلفنی، مذاکرات ناموفق خود در پاریس و رم بر سر بحران اوکراین را پیگیری کرده‌اند.

این در حالی است که پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه نیز اظهارات "باراک اوباما" همتای آمریکایی خود درباره دخالت نظامی مسکو در کریمه را رد کرده و گفت: روسیه نمی توانست درخواست کمک روس تبارهای کریمه را نادیده بگیرد.

طی روزهای گذشته وزیران خارجه اتحادیه اروپا و همچنین سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نشستهای جداگانه ای را درباره بحران اوکراین برگزار کرده اند که نتایج به دست آمده از این نشستها مورد رضایت روسیه نبوده است.

بحران اوکراین که از اواخر ماه نوامبر سال گذشته میلادی آغاز شد، با اوج گرفتن آن و کنار فتن "ویکتور یانوکوویچ" از ریاست جمهوری این کشور رنگ و بوی خشونت به خود گرفته و همچنان ادامه دارد. یکی از دلایل تداوم بحران این کشور دخالت کشورهای غربی در امور داخلی اوکراین اعلام شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
تبریزی
Kazakhstan
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
۰
۰
روسیه هیچ وقت دوست خوبی نبوده اینو تاریخ به ایرانیان ثابت كرده
عباس
Netherlands
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
۰
۰
روسیه در زمان حكومت بلشویك ها به ایران خیانت كرد كه آن حكومت در زمان قبل از شوروی سابق بود بعد شوروی سابق آمد و حالا روسیه، یك كشور با حكومت جمهوری فدراسیون است نه بلشویك .
امریكا و انگلیس بیشترین خیانت را به ایران كردند , مثل استعمار صنعت نفت ایران , اشغال ایران در جنگ جهانی دوم , تاراج پول و سرمایه و گندم ایران برای سربازان خود برای جنگی كه خود بر پا كرده بودند , گرفتن حق كاپیتالاسیون برای اتباع خود در ایران , حمایت بی چون و چرا از شاه فاسد و منحوس ایران كه نوكر تمام عیار آنها بود , بر پا كردن جنگ عراق با ایران كه با حمایت تمام امریكا و انگلیس صورت گرفت , تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران , زدن هواپیمای ایرباس مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس , زدن كشتی های تجاری و نفتكش های ایران در زمان دفاع مقدس كه ایران در جنگ شكست بخورد , ترور نخبگان و دانشمندان ایران , توهین به مقدسات ایرانی و اسلامی و نتیجه این است كه امریكا و انگلیس هر دو جرثومه فساد هستند و بیشترین خیانت را به ملت مسلمان ایران انجام دادند . به امید نابودی امریكا و انگلیس
یا حق

نیازمندی ها