هواداران محمد مرسی رئیس‌جمهور برکنارشده مصر همچنان به تظاهرات شبانه خود به طرفداری از او ادامه می‌دهند. این در حالی است که او روز گذشته برای ادامه محاکمه خود به دادگاه آورده شد.
کد خبر: ۶۵۱۰۹۵

به گزارش ایلنا به نقل از شبکه الجزیره، جمعه شب هواداران محمد مرسی در منطقه «شهر نصر» در قاهره علیه حاکمیت نظامیان و دولت جدید این کشور تظاهرات کردند. شهر سوئز نیز شاهد تظاهرات هواداران مرسی و درخواست آنها برای بازگشت به مسیر دموکراسی و پایان دادن به کودتای نظامی بود.

هواداران مرسی در شهرهای اسکندریه و طنطا نیز علیه حاکمیت نظامیان تظاهرات کردند. وزارت بهداشت مصر اعلام کرد در جریان درگیری نیروهای امنیتی و طرفداران مرسی در مناطق مختلف قاهره یک نفر کشته و 16 نفر زخمی شدند. نیروهای امنیتی مصر همچنین تظاهر کنندگان طرفدار مرسی در استان الجیزه را پراکنده کردند.

روز گذشته یک منبع آگاه امنیتی اعلام کرد رئیس‌جمهور برکنارشده مصر به همراه ۱۴ نفر دیگر از رهبران اخوان وارد آکادمی پلیس قاهره شد‌.

به گزارش فارس، مرسی و دیگر رهبران اخوان متهم به قتل معترضان در برابر کاخ اتحادیه در جریان اعتراضات سال 2012 هستند. وی در پرونده‌های دیگری از جمله جاسوسی برای طرف‌های خارجی و فرار از زندان وادی النطرون محاکمه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها