آیت الله آملی لاریجانی در سفر به کرمانشاه:

قاطعیت قضایی آمار جرایم خشن را کاهش داد

رئیس قوه قضاییه در سفر به کرمانشاه و در دیدار دیدار با قضات و کارکنان دادگستری کرمانشاه اظهار کرد: با برخوردهای قاطع دستگاه قضایی آمار جرایم خشن در کشور کاهش پیدا کرده که این موضوع مورد اذعان نیروی انتظامی نیز هست.
کد خبر: ۶۵۰۴۳۶

به گزارش مهر، آیت‌الله آملی‌لاریجانی اظهار کرد: اذعان دارم مشکلات رفاهی در دستگاه قضایی وجود دارد، اما آنچه مردم در بیرون دستگاه قضا تلقی می‌کنند چیز دیگری است. بازسازی نیروی انسانی یکی از اقدامات مهم دستگاه قضا طی سال‌های اخیر بوده است. کمبود نیروی انسانی منشا بسیاری از مشکلات بود به همین خاطر برای جذب نیروی انسانی اقدام کرده و طی سه‌سال گذشته 2000 قاضی جذب کردیم که تا پایان امسال بیش از 930 قاضی جذب دستگاه قضایی می‌شوند.آملی‌لاریجانی به انفصال برخی قضات از دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: می‌دانم اعلام تعداد قضات منفصل شده به مذاق برخی خوش نیامد البته بنده اعتقاد دارم اعلام این موضوع به مصلحت دستگاه قضایی است. در این زمینه اسمی از افراد برده نمی‌شود.

همچنین برخی معتقدند اعلام این موضوع باعث می‌شود به حیثیت قضات ضربه وارد شود. این افراد نمی‌دانند چه حرف‌هایی از بیرون پشت دستگاه قضایی زده می‌شود. خطا در همه دستگاه‌های اجرایی وجود دارد. اگر این موضوع اعلام نشود دو ضربه را برای دستگاه قضایی خواهد داشت. نخست بازدارندگی ندارد و در مرحله بعد چهره کل قوه قضاییه را مخدوش می‌کند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، پلیس قضایی را امری ضروری برای این دستگاه خواند و گفت: متاسفانه این لایحه در دولت قبلی بایگانی شد و این کار از اقدامات آن دولت کریمه بود.آملی‌لاریجانی همچنین در جمع روحانیون و علمای استان کرمانشاه اظهار کرد ولایت فقیه محور استقلال، استقرار و آرامش کشور است و باید قدردان این نعمت‌ها باشیم. کسانی نسبت به این موضوع بی‌اعتنا هستند و ما نمی‌خواهیم برای دولت مداحی صورت گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها