پاکو د لوسیا نوازنده سرشناس گیتار فلامنکو اسپانیا روز چهارشنبه در 66 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت تا دنیای موسیقی یکی از نابغه هایش را از دست بدهد. این نوازنده سرشناس در ایران هم محبوبیت ویژه ای داشت.
کد خبر: ۶۵۰۲۷۵
نوازنده سرشناس گیتار فلامنکو درگذشت+دانلود

پاکو د لوسیا در حالی که به همراه خانواده خود تعطیلاتش در کشور مکزیک را سپری می کرد بر اثر حمله قلبی درگذشت.
پاکو د لوسی سال 1947 در شهر آلخسیراس کشور اسپانیا متولد شد ، وی از همان دوران کودکی و سن 5 سالگی نوازندگی گیتار را از پدر خود آموخت.
پاکو در سال 1958 در سن 11 سالگی اولین اجرای جدی خود را در رادیوی اسپانیا انجام داد ، رشد هنری وی در فاصله سال های 1968 تا 1977 شدت بیشتری داشت، و در همکاری با کامرون د لا ایسلا 10 آلبوم منتشر کرد.
پاکو تا سال 1991 قادر به خواندن نت نبود و چنان که در فیلم زندگی نامه اش گفته بود، به عنوان یک نوازنده گیتار فلامنکو همیشه به ریتم در موسیقی اش اهمیت بیشتری می داده است.
پاکو د لوسیا موفق به دریافت جوایز بسیاری شده است، که از آن جمله می توان به دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه پلی فونیک شهر آلخسیراس ، دریافت دکترای افتخاری از کالج موسیقی برکلی در سال 2010 و کسب جایزه گرمی لاتین در سال 2005 اشاره کرد .
بسیاری از منتقدان موسیقی وی را برجسته ترین نوازنده گیتار در تاریخ نوازندگی این ساز می دانستند ، وی با تلاش بی وفقه خود توانست موسیقی فلامنکو را به تمام جهانیان معرفی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها