روزانه بین 60 تا 70 نفر بر اثر حوادث جاده‌ای فوت می‌کنند

ضیافت مـرگ در جـاده‌هـا

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت: آسیب های ناشی از حوادث رانندگی و ترافیکی در مردان سه برابر بیشتر از زنان است.
کد خبر: ۶۴۹۸۲۲
مردها 3 برابر زن ها دچار حوادث رانندگی می شوند

آرزو دهقانی، افزود: با وجود این که هر وقت صحبت از اقشار آسیب پذیر جامعه می ­شود به یاد زنان و کودکان می افتیم ولی باید بدانیم مردان بیش از زنان دچار حوادث می شوند.

دهقانی خاطرنشان کرد: حوادثی که مردان با آن گریبانگیر هستند اغلب شدید تر است از این رو مردان بیش از زنان دچار آسیب شده و بیش از آنان در اثر حوادث می میرند.

وی گفت: بر اساس مستندات نظام کشوری مراقبت حوادث که آمار و اطلاعات تمامی مصدومین مراجعه کننده به اور‍ژانس بیمارستان ها را جمع آوری می کند در سال گذشته 70.2 دهم درصد مصدومین مراجعه کننده به این مراکز مرد و 29.8 دهم درصد زن بودند، این بدان معنی است که مردان دو برابر زنان به علت آسیب دیدگی به اورژانس بیمارستانها مراجعه کرده اند.

دهقانی اضافه کرد: 65.57 درصد از مصدومین ناشی از تصادفات عابران پیاده، 71.05 درصد از مصدومین ناشی از تصادفات خودرویی و 88.16 درصد از مصدومین ناشی از تصادفات موتور سواران در سال 1391 را مردان تشکیل داده اند.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور میانگین سنی افراد دچار حوادث رانندگی را 11.3 درصد در دوران کودکی(0-9 سال)، 16درصد در دوران نوجوانی(10 تا 19 سال)، 54.9 درصد در دوران جوانی(20 تا 44 سال)، 11درصد میانسالی (یعنی 45 تا 59 سال) و 6.8 دهم درصد در دوران سالمندی(60 سال و بالاتر) عنوان کرد.

دهقانی گفت: بیشـترین آمار مصدومین حوادث مربوط به مقطـع سنی مولد و نان آور جامعه (44-20 سال) اســـت (54.9 درصد) و کمترین آن را دوران سالمندی (60 سال و بالاتر) (6.8 درصد) به خود اختصاص می دهند.

وی محل وقوع حوادث در مردان را بر حسب محل، 95 درصد در محل انجام کار، 78 درصد در محل های تفریحی، 77درصد در معابر ترافیکی، 74 درصد در سایر اماکن، 73 درصد اماکن عمومی، 70 درصد اماکن آموزشی و مدرسه و 54 درصد را در منزل عنوان کرد.

سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور موارد مصدومیت مردان را نسبت به زنان84 درصد، خشونت،82 درصد، برق گرفتگی، 76درصد ، حوادث ترافیکی و حیوان گزیدگی، 73 درصد، برخورد با نیروهای مکانیکی بیجان و جاندار و غرق شدگی، 67 درصد، سایر حوادث، 66 درصد، سقوط ،57 درصد، سوختگی،53 درصد، گزش جانوران زهری(عقرب و مار گزیدگی) و 51 درصد موارد مسمومیت ذکر کرد.

دهقانی تصریح کرد: مردان پنج برابر زنان به علت خشونت، چهار برابر زنان به علت برق گرفتگی، سه برابر زنان به علت حوادث ترافیکی، حیوان گزیدگی، برخورد با نیروهای مکانیکی بیجان و جاندار و غرق شدگی و دو برابر زنان به علت سقوط دچار آسیب می شوند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها