چوپان فداکار با گوسفند از پلنگ پذیرایی کرد

چوپان فداکار در زرقان شیراز با وجود در اختیار داشتن سلاح گرم،سه راس گوسفند را به پلنگ گرسنه‌ای که با دو توله‌اش برای شکار به رمه او نزدیک شدند، بخشید.
کد خبر: ۶۴۹۶۱۵

به گزارش ایرنا، در حاشیه نشست شورای اداری بخش زرقان از اقدام انسانی محمدرضا کیانی‌شعار، چوپانی که به پلنگ گرسنه شلیک نکرد، قدردانی شد.

غلامحسین فروزان در این باره گفت: مرد چوپان که ساکن روستای درمنه‌زار این بخش است، گوسفندان خود را برای چرا به کوه‌های اطراف این روستا برده بود که یک پلنگ گرسنه با دو توله خود برای شکار به رمه گوسفندان نزدیک شد، اما مرد چوپان با وجودآن‌که امکان تیراندازی با سلاح گرم به پلنگ را داشت، بدون هیچ واکنشی اجازه داد تا این حیوان براحتی سه راس گوسفند را شکار کرده و از رمه دور شود. وی ادامه داد: این چوپان هدف خود را حفظ حیات‌وحش بیان کرد.

6 ماه حبس مجازات شلیک به پلنگ ایرانی

در گزارش دیگری، پس از یک ماه از شناسایی و دستگیری عاملان کشتار پلنگ در تنکابن، دادگاه عمومی بخش خرم‌آباد تنکابن، مرد شکارچی را به 182 روز زندان محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سیزدهم دی یک پلنگ نر بزرگ جثه در حاشیه رودخانه‌ای در منطقه جنگل دوهزار تنکابن در حالی که قادر به حرکت دادن پاهایش نبود و خود را به زمین می‌کشید، مشاهده شد.

پس از انتقال حیوان به دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران مشخص شد، این حیوان به دلیل برخورد گلوله به ستون مهره‌ها دچار قطع نخاع شده است.

با وجود تلاش دامپزشکان، این پلنگ کمیاب ایرانی جان باخت و ماموران پلیس اطلاعات و امنیت شهر تنکابن با همکاری یگان حفاظت محیط زیست دو متهم پدر و پسر را شناسایی و دستگیر کردند.

پس از تکمیل تحقیقات، دادگاه عمومی بخش خرم‌آباد تنکابن شکارچی اصلی را به جرم حمل و استفاده از سلاح قاچاق و شکار گونه جانوری حمایت شده به 182 روز حبس محکوم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها