فرمانده ناجا با اشاره به مرزبانان ربوده شده:

پاکستان باید پاسخگوی کم‌کاری خود باشد

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ربوده شدن پنج مرزبان از سوی گروهک تروریستی جیش العدل گفت: کشور پاکستان باید پاسخگوی این کم‌کاری خود باشد گر چه آنها در گذشته اقدامات مناسبی در زمینه برخورد با تروریست‌ها داشته‌اند.
کد خبر: ۶۴۷۱۰۶
پاکستان باید پاسخگوی کم‌کاری خود باشد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه همایش ملی خدمت سربازی در جمع خبرنگاران با اشاره به ربوده شدن پنج مرزبان از سوی گروهک تروریستی جیش العدل گفت: در این خصوص پیگیری‌های اولیه جهت آزادی مرزبانان ادامه دارد و دستگاه های اطلاعاتی و دیپلماسی ما فعال شده است.

وی افزود: وزیر کشور امروز دستگاه‌های مذکور و متولی در این زمینه را برای برگزاری یک جلسه توضیحی و مشترک فرا خوانده اما ما باید بدانیم که پاکستان در این زمینه مسئول بوده و کم‌کاری آنها موجب بروز این حادثه شده است.

فرمانده ناجا تصریح کرد: کشور پاکستان باید پاسخگوی این کم‌کاری خود باشد گر چه آنها در گذشته اقدامات مناسبی در زمینه برخورد با تروریست‌ها داشته‌اند.

سردار احمدی‌مقدم درباره بکارگیری سربازان در استانهای محل سکونتشان و برخی اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه این طرح اجرا نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این طور نیست که سربازی را برای خدمت از جنوب به شمال کشور ببرند و سربازان باید در استان محل سکونتش به کار گرفته شوند در صورتی که با کمبود نیرو مواجه باشیم از مشمولان استان‌های همجوار استفاده می کنیم؛ تلاش براین است تا حداکثر جابجایی سرباز تا محل سکونتش بیش از 600 کیلومتر نباشد.

وی با اشاره به وضعیت بکارگیری سربازان در استان سیستان و بلوچستان نیز خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان استان پهناوری است که مرزهای زیادی دارد و از سوی دیگر جمعیت این استان کم است و ما مجبوریم برای تامین سرباز از استانهای همجوار کمک بگیریم.

فرمانده ناجا همچنین در خصوص ادامه فعالیت های شرکت های هرمی گفت: این فعالیت ها در گذشته در قالب فروش سکه و نشانه ها بود اما ممکن است به شکل سرمایه گذاری و شکل های جدیدی متجلی شود که بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی آن را رصد می کنند و نیروی انتظامی نیز با این گروه برخورد خواهد کرد.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، درباره پرداخت به موقع بودجه مرزبانی و احتمال جلوگیری از وقوع حادثه ربایش مرزبانان در سیستان و بلوچستان گفت:‌ مسئولان با توجه به محدودیت های مالی که از سال گذشته پیش آمد در تخصیص اعتبارات، محدودیت هایی داشتند که در کار اثر گذاشت ولی نباید ضعفی واحدها را به گردن دیگر دستگاه ها بیاندازیم، ما در نیروی انتظامی مسئولیت کارهایمان را می پذیریم و اگر نقطه ضعفی وجود داشته باشد آنها را برطرف می کنیم.

وی درباره طرح پلیس در برخورد با سرقت در ایام پایانی سال اظهار کرد: قطعا هرچه به روزهای پایان سال نزدیک می‌شویم حضور ماموران در مراکز خرید، اماکن شلوغ و در معابر، گذرگاه‌ها و محل های خرید پرتردد افزایش خواهد داشت اما مردم نیز باید از اموال خود مراقبت کنند و سعی داشته باشند پول نقد کم تر حمل کنند و بیشتر از کارت های اعتباری استفاده نمایند.

سردار احمدی مقدم در پاسخ به پرسشی پیرامون حضور سعید شیرینی در کنار رویانیان در ایام مدیرعاملی پرسپولیس و تهدید وی مبنی بر دستگیر کردن افراد، گفت:‌ به یاد ندارم چنین فردی عضویتی در ناجا داشته باشد اما به طور کل وقتی فردی در گذشته در سازمانی بوده و هم اکنون در سازمان دیگری خدمت می کند، نمی‌تواند در مسئولیت جدیدش از اختیاراتی که در آن ایام داشته استفاده کرده و فردی را تهدید به دستگیری کند.

فرمانده نیروی انتظامی درباره آموزش‌های ارائه شده به مرزبانان نیز خاطر نشان کرد: از بدو تاسیس فرماندهی مرزبانی دو مرکز آموزشی برای سربازان مرزبانی در غرب و شرق کشور راه‌اندازی کردیم و سربازان مرزبانی در این دو مرکز آموزش‌های لازم و مخصوص را می‌بینند. از طرفی خدمت سربازی در مرز 18 ماه است که سه ماه آن صرف مرخصی و سه ماه دیگر نیز صرف آموزش می شود بنابراین در نحوه آموزش اشکال وجود ندارد اما آن ایرادی که گروه‌های مسئول در مورد کمبود آموزش سربازان مرزبانی گرفته‌اند مربوط به آموزش‌های میدانی سربازان می‌شد که ما نقاط ضعف را شناسایی کردیم و برای مقابله با این نقطه ضعف مربیان خود را جهت آموزش به منطقه اعزام کرده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
۰
۰
نقطه ی ضعف كجاست؟؟؟ برای مرزبانی از مرزهای سیستان از سربازای بلوچ اهل سنت استفاده كنید كه این حیوونارو بهتر میشناسند!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها