سرویس ایمیل گوگل (جیمیل) نیاز به معرفی ندارد؛ زیرا بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید جیمیل و مرورگر کروم هردو از محصولات گوگل به‌شمار می‌روند و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و سرویس‌های وب نیز با توجه به سازگاری بسیار خوب این دو محصول با یکدیگر، نرم‌افزارهای متنوعی را برای آنها طراحی کرده‌اند. یکی از این نرم‌افزارها نیز که به‌صورت افزونه‌ای روی مرورگر کروم نصب می‌شود، docTrackr نام دارد.
کد خبر: ۶۴۶۷۱۴

افزونه docTrackr فایل‌های پیوست شما در سرویس جیمیل را رمزنگاری می‌کند، برای آنها سطح دسترسی مشخص می‌سازد و حتی امکان حذف آنها از راه دور را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین یکی دیگر از امکانات بسیار مفیدی که با استفاده از این افزونه در اختیار شما قرار می‌گیرد، آگاهی از باز شدن یا چاپ فایل‌های پیوستی است که همراه با ایمیل ارسال کرده‌اید. به این ترتیب هنگامی که ایمیلی بسیار محرمانه را برای فردی ارسال کنید، می‌توانید خودتان پس از باز شدن ایمیل و فایل پیوست، نسبت به حذف این فایل اقدام کنید و از زمان و تاریخی که فایل پیوست از سوی فرد موردنظر باز می‌شود، مطلع شوید.

برای استفاده از این افزونه ‌باید به این شیوه عمل کنید:

1ـ به لینک زیر بروید و افزونه‌ docTrackr را روی مرورگر کروم نصب کنید:

http://goo.gl/BbnxsX

2ـ پس از نصب افزونه روی مرورگر به محوطه کاربری خود در سرویس جیمیل وارد شده و صفحه ارسال ایمیل جدید را باز کنید (Compose)

3ـ چنانچه به تغییرات این صفحه دقت کنید، مشاهده خواهید کرد در کنار آیکون مربوط به پیوست کردن فایل‌ها (attachment) آیکون جدیدی با عنوان docTrackr's attachment نیز وجود دارد. همچنین در سمت راست نوار، آدرس مرورگر کروم نیز آیکون جدیدی اضافه شده است که با کلیک روی آن، به داشبورد افزونه docTrackr انتقال خواهید یافت.

4ـ اکنون می‌توانید برای پیوست فایل‌های موردنظرتان، روی آیکونی که کنار آیکون پیوست فایل به ‌نمایش درآمده است، کلیک کرده و فایل پیوست خود را انتخاب کنید. (چنانچه فایل پیوست شما PDF باشد، عملیات رمزنگاری روی آن به ‌صورت خودکار انجام خواهد گرفت)

5ـ در ادامه با کلیک روی گزینه‌ Send صفحه‌ای برای شما به‌ نمایش درخواهد آمد که گزینه‌های مختلفی را برای حفاظت از فایل پیوست در اختیار شما قرار می‌دهد. گزینه‌هایی مانند قابلیت نمایش، چاپ، ویرایش و همچنین قابلیت افزودن تاریخ انقضا برای دسترسی نداشتن به فایل پیوست پس از مدت زمان مجاز از جمله موارد قابل دسترس در این بخش است.

6 ـ در پایان با کلیک روی Secure & Share ایمیل شما به‌صورت یک ایمیل حفاظت شده ارسال می‌شود.

7ـ پس از ارسال ایمیل چنانچه ایمیل شما باز شود، یک ایمیل برای شما ارسال می‌شود و شما از باز شدن ایمیل ارسالی مطلع می‌شوید. همچنین هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید با مراجعه به داشبورد افزونه در مرورگر، اطلاعات کاملی را از فایل‌های پیوست ارسال شده همراه با ایمیل‌ها کسب کنید. در صورتی که بخواهید فایل پیوستی از دسترس خارج شود نیز می‌توانید روی گزینه Disable در مقابل آن کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها