ستاره مشهور راک:

اسراییل را تحریم کنید

سفیر اروپا در تل‌آویو با انتقاد از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات سازش فلسطینیان با رژیم صهیونیستی گفت که اروپا فشارها را بر این رژیم که عامل شکست مذاکرات است، افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۶۴۶۵۴۶
اروپا فشارها بر اسرائیل را افزایش می‌دهد

به گزارش روزنامه آلمانی «فرانکوفرترآلگماینه»، اتحادیه اروپا اعمال فشار به اسرائیل را با هدف پذیرش صلح با فلسطینیان افزایش می‌دهد.

«لارس فابورگ» سفیر اروپا در تل‌آویو با اعلام این موضوع گفت: «طرفی که در نهایت مسئول شکست مذاکرات شد، باید پیامدهای آن را بپذیرد. این باید مشخص شود که ما حرفهایمان را قاطعانه پیگیری می‌کنیم.»

وی در عین حال از وضع تحریمی علیه این رژیم سخنی به میان نیاورد و با غیرضروری دانستن آن گفت: « هم‌اینکه شرکت‌های خصوص درباره مشکلاتی که در معامله با شهرک‌نشینان به وجود امده است، توضیح دهند و مصرف‌کنندگان نیز با خرید نکردن از اسرائیلی‌ها به منزوی شدن هر چه بیشتر (این رژیم) در جامعه جهانی کمک کنند، کافی است.»

پیش از این «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپا نیز گفت که اروپا تحریمی علیه اسرائیل (در دستور کار) ندارد.

وی گفت که موارد تحریمی که امروز در کنست درباره آنها صحبت می‌شود، مربوط به بخش بازرگانی است. شولتز شب گذشته در بیت‌المقدس در این مورد گفت: «اتحادیه اروپا تحریم رسمی علیه اسرائیل وضع نکرده است و چنین قصدی هم ندارد. تحریم کلمه خشنی است و این به معنای مسدود کردن روابط بازرگانی میان 2 طرف است.»

اتحادیه اروپا در انتقاد از اسرائیل به دلیل شهرک‌سازی در کرانه‌باختری با شدیدترین تحریم‌ها علیه این رژیم انتقاد کرده است و بسیاری از شرکت‌ها روابط بازرگانی خود را با شرکت‌های در این شهرک‌ها قطع کرده‌اند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها