شورای شهر تهران نرخ کرایه‌های حمل‌و‌نقل عمومی درسال 93 را تصویب کرده است و منتظر تائید نهایی آن از سوی فرمانداری است. براساس نظر شورای شهر، کرایه تاکسی‌ها درسال آینده، 25 درصد افزایش خواهد داشت. همچنین قیمت بلیت اتوبوس تا سقف 20 درصد و بلیت مترو 15 درصد گران خواهد شد .
کد خبر: ۶۴۶۰۱۲

ابوالفضل قناعتی، عضو کمیسیون عمران شورا می‌گوید: در جلسه گذشته شورا افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها به طور متوسط حدود 25 درصد به تصویب رسید که این افزایش در خطوط مختلف، متفاوت خواهد بود و نرخ تعیین‌شده شامل همه تاکسی‌ها شامل گردشی، خطی و بی‌سیم خواهد بود.به گزارش مهر، وی اظهار می‌کند: اعضای شورای شهر تهران با افزایش 15 درصدی نرخ انواع بلیت مترو در سال 93 موافقت کردند. بر این اساس نرخ انواع بلیت‌های مترو اعم از تک سفره و دو سفره در سال 93 با افزایش 15 درصدی مواجه خواهد بود.

قناعتی ادامه می‌دهد: همچنین شورای شهر تهران افزایش نرخ کرایه اتوبوس‌ها را تا سقف 20 درصد تصویب کرد. به این ترتیب نرخ کرایه اتوبوس‌های بلیتی و ریالی در سال 93 بین 18 تا 20 درصد افزایش خواهد یافت.به گفته وی، هنوز فرمانداری در خصوص قیمت‌های پیشنهادی شورا برای کرایه تاکسی و بلیت مترو و اتوبوس اظهار نظر نکرده است و احتمال تغییر در نرخ‌های پیشنهادی وجود دارد.بر اساس لایحه تعیین نرخ کرایه انواع تاکسی در سال93 به طور متوسط 25 درصد افزایش یافته و نرخ کرایه‌ها در نوبت شب از ساعت 22 تا 6 صبح 20 درصد افزایش می‌یابد .براساس لایحه شهرداری ورودیه تاکسی‌های گردشی برای مسافت آزاد 500 متر، 370 تومان و پس از 500 متر تا هفت کیلومتر به ازای هر صد متر 161 ریال به کرایه افزوده می‌شود .

همچنین برای مسافت‌های بالای هفت کیلومتر به ازای هر صد متر 135 ریال و در سرعت‌های کمتر از 15 کیلومتر بر ساعت برای هر دقیقه 96 ریال در نظر گرفته شده است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها