کمپین حامیان سربازان ربوده‌شده، به 4 مقام برجسته دنیا نامه نوشت

مذاکره با پاکستان درباره مرزبانان ربوده شده ایرانی

هفته گذشته پنج دیدبان مرزبانی ایران در منطقه جکیگور استان سیستان و بلوچستان ربوده شدند و گروهک تروریستی موسوم به جیش العدل با انتشار تصاویری مسئولیت ربودن این مرزبانان را به عهده گرفته و با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ خود از ایران خواسته‌ است برای آزادی مرزبانان ایرانی، ۳۰۰زندانی سنی را آزاد کند. خواسته‌ای که محمدسعید اربابی نماینده ایرانشهر قبول آن را رد کرده است.
کد خبر: ۶۴۵۹۹۳

گروهک تروریستی جیش‌العدل فیلم کوتاهی را از سربازان ایرانی گروگان‌ گرفته‌شده، در حالی که روی زمین نشسته‌اند، منتشر کرده است.

در همین حال علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایرنا گفته است: از طریق وزارتخانه‌های امورخارجه، اطلاعات و کشور درحال پیگیری این موضوع هستیم و تمام تلاش ما این است که افراد ربوده‌شده سالم به کشور بازگردند. بر این اساس هیاتی برای مذاکره با دولت پاکستان از طریق وزارت کشور بزودی به این کشور اعزام می‌شود تا با مسئولان دولتی پاکستان در این باره دیدار و گفت‌وگو کنند. وی درباره درخواست گروهک تروریستی جیش‌العدل برای مذاکره نیز اظهار کرده «این گروهک‌ها نیز طرف حساب ما نیستند، بلکه طرف حساب ما دولت پاکستان است و اگر مذاکره‌ای قرار است انجام شود، خود آنها باید این کار را بکنند.»

همچنین علی عبداللهی، معاون انتظامی وزیر کشور گفته است: مرزبانان ایرانی نیز برای پیگیری این مساله با مرزبانان پاکستان دیدار کرده‌اند. قشقاوی، معاون پارلمانی و امور کنسولگری وزارت امورخارجه هم تاکید کرده است که رایزنی‌ها برای رهایی مرزبانان آغاز شده اما تا زمان حصول نتیجه رسانه‌ای نمی‌شود.

در همین حال واکنش گروه‌های مردمی به گروگان گرفتن مرزبانان کشورمان ادامه داشته و بر همین اساس کمپین حامیان سربازان ربوده شده ایرانی به زبان‌های مختلف در صفحات شبکه‌ اجتماعی فیسبوک خطاب به بان کی مون دبیرکل محترم سازمان ملل متحد، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران، ممنون حسین رئیس‌جمهور پاکستان و پیتر مارور رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ «تضمین سلامت و آزادی این سربازان و بازگشت آنها» را خواستار شدند. در این نامه آمده است: این پنج نفر که در حال گذراندن دوران خدمت سربازی خود بوده‌اند، قربانی مناقشه‌هایی هستند که خودشان هیچ‌نقشی در آن ندارند. این اقدامات خلاف تمام موازین بین‌المللی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها