جام‌جم از پیامدهای افزایش واردات کالا پس از رفع تحریم‌ها گزارش می‌دهد

ورود کالاهای آمریکایی با کدام مجوز؟!

صادرات مستقیم کالا از آمریکا به ایران آزاد شد

براساس اطلاعات به‌دست آمده، یک شرکت آمریکایی که توانسته مجوزهای لازم را نیز دریافت کند، برای حمل محموله‌های کالا به صورت مستقیم از آمریکا به ایران اعلام آمادگی کرده است.
کد خبر: ۶۴۲۱۲۳

به گزارش ایسنا، یک شرکت آمریکایی که توانسته از اوفک (واحدی در خزانه‌داری آمریکا به نام دفتر مدیریت دارایی‌های خارجی) مجوزهای لازم را به‌دست آورد، اعلام کرده برای حمل مستقیم محموله‌های کالا از آمریکا به ایران از طریق دریا آمادگی لازم را دارد.یک مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت که نامش اعلام نشده، نیز این موضوع را تائید کرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد اخیرا نامه‌ای خطاب به تمامی روسای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور ارسال و در آن رسما اعلام شده است که یک شرکت آمریکایی با مجوز رسمی دولت ایالات متحده آماده حمل محموله‌های انتقالی از این کشور به ایران است.در این نامه که به امضای دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و یونان رسیده، با اشاره به این مجوز حمل و نقل دریایی، از همه شرکت‌های فعال در زمینه‌های کشاورزی، دارویی، تجهیزات دارویی و بیمارستانی خواسته شده است در صورت تمایل، نوع کالا و دیگر نیازهای خود را کتبا به این شورا اعلام کنند تا اقدامات لازم صورت گیرد.

هیات بزرگ اقتصادی فرانسه امروز در تهران

در همین حال یک هیات تجاری فرانسوی متشکل از نمایندگان شرکت‌های بزرگ فرانسه،امروز وارد تهران خواهد شد.

براین اساس پاتریک بلن، رئیس کمیته خودروسازان فرانسوی و تیه‌ری کورتین، نایب رئیس و مدیرعامل MEDEF اینترناسیونال که بزرگ‌ترین تشکل بخش خصوصی فرانسه است، ریاست این هیات را بر عهده خواهد داشت.

براساس فهرست مقدماتی  که از شرکت‌های حاضر در این هیات از سوی MEDEF اینترناسیونال منتشر شده، شرکت‌هایی چون آلکاتل لوسنت (مخابرات)، آلستوم (تولید و انتقال برق، زیرساخت ریلی)، AMUNDI (فاینانس، مدیریت دارایی)،کمیته سازندگان خودروی فرانسوی «CCFA» (خودرو)، سازمان استراتژی نوآوری فناوری‌های نوین «CESYS»(الکترونیک) و شرکت هوایی، فضایی و دفاعی EADS فرانس در این هیات حضور دارند.

 اورئال (بهداشتی، آرایشی و زیبایی)، رنو (سازنده خودرو)، سافران (گروه هوا فضا، امنیتی و دفاعی)، توتال (اکتشاف و تولید نفت، فعالیت‌های مربوط به گاز)، اتحادیه صنایع شیمیایی «UIC» و اتحادیه صنایع و مشاغل متالورژی «UIMM» دیگر اعضای این هیات را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها