عراقچی، معاون وزیر خارجه اعلام کرد: پرداخت اولین قسط از چهار میلیارد و دویست میلیون دلاری که در قالب توافق ژنو به ایران بازگردانده خواهد شد، به فردا موکول شد.
کد خبر: ۶۴۱۷۴۱
واریز اولین قسط به فردا موکول شد

وی با اشاره به واریز قسط اول به حساب بانکی در سوئیس ادامه داد: دلیل این تاخیر همزمانی روزهای شنبه و یکشنبه با تعطیلات پایان هفته بانک‌های خارجی است. بر اساس توافق ژنو اولین قسط از این مبلغ باید دیروز به ایران بازگردانده می‌شد.

شیب تند و ملایم هدفمندی

سایت ریاست‌جمهوری، دیروز مشروح سخنان رئیس‌جمهور در نشست چهارشنبه گذشته با نمایندگان را که پیش از این بخش‌هایی از آن از سوی نمایندگان اعلام شده بود، منتشر کرد.

روحانی در سخنان خود با تاکید بر این‌که چاره‌ای جز ورود به مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها نیست، گفته: در بعضی   بخش‌ها از جمله برق و گاز برای خانوارها ناچاریم شیب را بسیار ملایم کنیم، مخصوصا نسبت به آنهایی که درآمد پایین دارند؛ در زمینه نفتِ گاز و گازوئیل چون تاثیرش بر حمل و نقل و دیگر کالاها زیاد است شیب نسبتا متناسب و نرم خواهد بود اما در بنزین مقداری شیب تندتر خواهد بود؛ هم به‌دلیل آلودگی و هم به سبب این‌که اثراتش در تولید خیلی زیاد نیست.

حمایت با چاشنی هشدار

محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی دیروز را به عهده داشت در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: مجلس شورای اسلامی خود را موظف می‌داند که از دولت یازدهم در رسیدن به اهداف متعالی نظام به شرط اعتدال، خردگرایی، عمل فراجناحی، شجاعت در تصمیم و اقدام بموقع حمایت کند و دولت را از اقدامات شتابزده، گرایش‌های تند سیاسی و میدان دادن به رادیکال‌های ساختارشکن و کسانی که مجددا خواب‌های آشفته فتنه‌گری و هنجارشکنی را می‌بینند برحذر دارد.

مصلحی: تحریم‌ها را خودمان سنگین کرده‌ایم

وزیر پیشین اطلاعات با بیان این‌که امروز خیلی‌ها می‌گویند تحریم‌ها سنگین است، گفت: من به‌عنوان یک فرد اطلاعاتی می‌گویم که تحریم‌ها سنگین نیست، بلکه سنگینش کرده‌ایم زیرا بالای 50 درصد تحریم‌ها را خودمان در کشور درست کرده‌ایم و بخش عمده آنها داخلی است.

به گزارش ایرنا، حیدر مصلحی در اجتماع طلاب و روحانیون غرب تهران گفت: بالاخره ما دشمن آمریکایی‌ها و آنان نیز دشمن ما هستند و آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که کینه مردم ایران باید آرام‌آرام از آمریکا به جای دیگر منتقل شود و اتفاق رخ داده در ژنو درخصوص فرانسه در همین خصوص بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها