یادداشت
تجارت گردشگری روی موج
بارها اتفاق افتاده هنگام روشن کردن تلویزیون یا رادیو به محض اینکه با اخباری سیاسی روبهرو میشوید، به دنبال کنترل میگردید تا کانال را تغییر دهید و از فضای سنگین سیاست خارج شوید. اینجاست که دغدغههای اقتصادی و البته بحث شیرین دودو تا چهارتای خودمانی میتواند ذهن شما را آرام کنند.
بهطور کلی تحقیقات نشان داده مسائل اقتصادی و همچنین جذابیتهای تجارت میتواند بهترین انگیزه برای مردم و مخاطبان برای انتخاب برنامههای سرگرمی باشد.
بنابراین رادیو اقتصاد نیز جزو انتخابهای برتر شنوندگان رادیوست تابتوانند با استفاده از برنامههای اقتصادی آن، نقشه راهی مناسب برای تامین منابع مالی زندگی یا حتی تجارت خود به دست آورند.
لذت شنیدن اخبار اقتصادی همواره برای علاقهمندان بخصوص فعالان اقتصادی و کارآفرینان به اندازهای است که ناخودآگاه چه در دنیای مجازی و چه دنیای حقیقی به دنبال چنین اخباری هستند و همین علاقه کلید موفقیت رسانههای اقتصادی است تا بتوانند تعداد بیشتری از مخاطبان را به خود اختصاص دهند.
اما صادرات نامرئی یا همان صنعت گردشگری که بهعنوان یکی از صنایع پردرآمد جهان شناخته شده است و هماکنون اخبارش در کشورمان سرزبانها افتاده، بسیاری را چه در بخش سرمایهگذاران و چه در بخش مشتاقان سفر به خود مشغول کرده است، به همین دلیل گروه زیادی نه برای سفر بلکه برای مهیا کردن شرایط مسافرت گردشگران به اخبار گردشگری علاقهمند شدهاند و بدون وقفه آنها را دنبال میکنند.
شاید اینگونه تصور کنیم که ساختن برنامههای تبلیغاتی برای ایجاد اشتیاق سفر در گردشگران یکی از لازمههای توسعه صادرات نامرئی است، اما نباید فراموش کنیم پس پرده این برنامههای جذاب و دلچسب، میلیونها دلار سرمایه و صدها هزار فرصت شغلی نهفته است که باید به آنها نیز توجه کرد تا کسب و کار گردشگری برای سرمایهگذاران این صنعت تازه در دهکده جهانی نیز به حرکت خود ادامه دهد.
همه میدانیم سرمایهگذاران ابتدا به منافع مادی و آینده اقتصادی سرمایهگذاری خود میاندیشند و پس از آن دست به ریسک خواهند زد، پس جای تردید نیست که رسانهها اگر صرفا به جای معرفی جاذبهها کمی هم به معضلات و مشکلات صنفی این شاخه از صنعت نگرش داشته باشند و شرایط را برای برطرف شدن این معضلات فراهم کنند به خودی خود توانستهاند در زمینه توسعه صادرات نامرئی بخصوص در کشورمان که از نظر جاذبههای طبیعی و تاریخی جزو برترینهاست گام بردارند و به قول معروف با یکتیر دو نشان را زدهاند، پس رادیو اقتصاد را میتوان موجی برای تجارت گردشگری دانست.
دکتر مازیار کردبچه