تسهیلات بانکی برای نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن فرسوده

مدیر عامل شرکت عمران بهسازی شهری ایران از پرداخت تسهیلات بانکی برای نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن در بافت های فرسوده خبر داد و گفت: ۷۶ هزار هکتار بافت فرسوده در ۴۹۵ شهر شناسایی و تاکنون ۱۰ درصد این بافت ها نوسازی شده است.
کد خبر: ۶۳۸۳۸۳
تسهیلات بانکی برای نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن فرسوده

محمد سعید ایزدی با بیان این که بانک مرکزی امسال در مجموع برای نوسازی 200 هزار واحد تسهیلات می دهد، گفت: بخشنامه پرداخت این تسهیلات به شش بانک ابلاغ شده است که برخی بانک ها در تأمین آن مشکل دارند.

وی افزود: وام نوسازی بافت های فرسوده 25 میلیون تومان است که تلاش می کنیم به 30 میلیون تومان افزایش دهیم.

دوره بازپرداخت تسهیلات بافت های فرسوده ، 12ساله و نرخ سود آن در دوره فروش اقساطی ، 15 درصد و در قراردادهای مشارکت مدنی، 20 درصد بدون احتساب سود سپرده گذاری است.

ایزدی اظهار کرد: براساس برنامه پنجم دولت سالانه باید 10 درصد از بافت های فرسوده را نوسازی کند که البته از برنامه عقب هستیم.

وی افزود: سیاست های ما تشویقی و مبتنی بر مشارکت های مردمی است و دستگاه های متولی بافت های فرسوده هم پای کار آمده اند.

مدیر عامل شرکت عمران بهسازی شهری ایران گفت: در سال های اخیر برای ساخت 230 هزار واحد در بافت های فرسوده، وام مسکن مهر پرداخت شده که 40 هزار واحد آن باقی مانده است و تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

ایزدی افزود: محور کار در نوسازی بافت های فرسوده، مشارکت مردمی است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
۰
۰
ساكنان خانه های بافت فرسوده مخصوصا در شهرستانها از لحاظ وضعیت اقتصادی در سطح پایینی قرار دارند با اعطای وام 15 درصدی نمی توان آنها را برای نوسازی تشویق كرد این واحدها كه غالبا در برابر زلزله ضعیف بوده و پس از رخ دادن زلزله ای با كمترین ریشتر خسارت جانی و مالی زیادی را ایجاد می كنند علاوه بر آنكه عده ای را در سوگ عزیزانشان به عزا می نشاند هزینه گزافی را بابت مداوا و درمان مصدومان ناشی از زلزله و اعطای تسهیلات بلاعوض (به منظور كمك و همدردی با مصدومان )برای ساخت واحدها بعد از زلزله به دولت تحمیل می كند ولی اگر ابن وامها را با نرخ كمتری (نرخ سابق 4درصد) بدهد. خود مالكان نسبت به نوسازی واحدهای فرسوده اقدام نموده و دولت نیز از تبعات این عمل منتفع می شود.

نیازمندی ها